کد خبر: آموزش-و-پرورش-برای-شکست-مافیای-کنکور-بر
۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
آموزش و پرورش برای شکست مافیای کنکور برنامه‌ریزی کند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی‌خواه  با انتقاد از مافیایی که بر کنکور سیطره انداخته است در ارائه راهکار برای برون‌رفت از این معضل، گفت: آموزش و پرورش باید از همین ابتدای سال تحصیلی جدید به موضوع کنکور ورود جدی‌تری داشته باشد، ضمن اینکه طبق مصوبات سال‌های 92 و 95 مجلس شورای اسلامی قرار بود که سهم تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی دانشگاه‌ها به 85 درصد برسد به این معنا که این میزان از دانش‌آموزان بدون شرکت در آزمون کنکور توسط مراکز آموزش عالی پذیرفته شوند.

آزمون کنکور تنها باید برای 15 درصد دانش‌آموزان برگزار می‌شد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته قرار بود 15 درصد دانش‌آموزانی هم که نمی‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه‌ها شوند در آزمون کنکور سراسری با یکدیگر رقابت کنند.

اختاپوس موسسات کنکور با درآمد چندصدمیلیاردی نظام آموزشی را به حاشیه می‌برند

وی با بیان اینکه اختاپوس کنکور موسسات آموزشی با گردش مالی صدها هزار میلیارد تومان در سال نظام آموزشی کشور را به حاشیه می‌برند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید از همین الان برای کنکور برنامه‌ریزی کند، ضمن اینکه طراحی آزمون‌های هماهنگ برای برخی دروس انتخابی در مقاطع تحصیلی دهم و یازدهم به همراه نتایج آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان از جمله مولفه‌هایی هستند که می‌توانند نحوه پذیرش دانش‌آموزان توسط دانشگاه‌ها را رقم بزنند و با این روش می‌توان حواشی پیرامون نحوه برگزاری آزمون‌های سراسری را نیز رفع کرد.

ادغام رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به هنرستان‌های کشور آسیب می‌رساند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی از راهکارهای مهمی که کلید اصلی حل مشکل اشتغال کشور بوده، توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌های حرفه‌آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به تازگی وزارت آموزش و پرورش در راستای چابک‌سازی، کوچک‌سازی و حذف برخی پست‌ها، بخش‌های متوسطه اول و دوم را با هم ادغام کرده است که یک‌ بار اجرایی سنگینی را برای کارشناسان مربوطه ایجاد می‌کند. از سوی دیگر ادغام رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش باعث آسیب دیدن رشته‌های فنی و حرفه‌ای در سطح هنرستان‌های کشور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha