کد خبر: آموزش-همگانی-کرونا-از-طریق-فضای-مجازی
۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
آموزش همگانی کرونا از طریق فضای مجازی

مصطفی ذاکر معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در مورد خدمات درمانی و توانبخشی این استان اظهار داشت: ما در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از زمانی که شیوع کرونا هنوز در ایران رشد نداشت، بحث های آموزش همگانی را در این استان در دستور کار داشتیم.

وی افزود: به منظور اطلاع رسانی آموزش های همگانی در فضای مجازی و همچنین به صورت دوره های حضوری در مورد کرونا انجام شد.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال خراسان رضوی بیان داشت: از تاریخ 2 اسفندماه که کرونا در ایران مثبت شد، جمعیت هلال احمر برخی از فعالیت های آموزشی خود را به صورت غیرحضوری از طریق فضای مجازی انجام داد.

ذاکر تصریح کرد: بیمارانی که برای توانبخشی به این مرکز مراجعه داشتند توسط تیم هلال احمر با تب سنجی غربالگری می شدند، همچنین به پرسنل هلال احمر هم بحث های آموزشی ضمن خدمت منتقل شده بود.

وی ادامه داد: وسایل تجهیزات حافظت فردی مانند ماسک، شیلد، دستکش و لباس یکسره در اختیار این پرسنل قرار گرفت.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال خراسان رضوی اضافه کرد: در روزهای اوج شیوع کرونا ما پذیرش حضوری بیماران را تا بعد از فروردین ماه تعلیق کردیم و بیمارانی که کارهای آنها نیمه کاره مانده بود را تکمیل کردیم. برخی بیماران اورژانسی را در این زمان پذیرش کردیم.

به گفته ذاکر بعد از عید فقط شیفت صبح در این مرکز توانبخشی دایر شد و با غربالگری و رعایت پروتکل های بهداشتی بحث پذیرش بیماران را در دستور کار داشتیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha