کد خبر: آموزش-قرص-سرماخوردگی-زمستانه-در-برنام
۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
آموزش قرص سرماخوردگی زمستانه در برنامه یه روز تازه

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مهدی ربطی کارشناس نوشیدنی‌های سرد و گرم گفت: با استفاده از گیاه پولک یا پولکی که در دشت مغان و مناطق کوهستانی رشد می‌کند، دم‌نوش امروز تهیه شده است. این گیاه خاصیت ضدعفونی کننده، ضدالتهاب، ضد باکتری، ضد میکروب و ضدویروس دارد. همچنین برای بیماران مبتلا به آسم این گیاه را تجویز می‌کنند. برای پاک‌سازی سیستم تنفسی عالی است.

ربطی اظهار داشت: در این دم‌نوش از آویشن، سنبل‌الطیب و عناب نیز استفاده شده است. عناب را در آب قرار داده‌ایم تا با خیس خوردن، شکوفا شود. آویشن آنتی‌بیوتیک قوی و عناب ضد آلرژی است. سنبل‌الطیب خاصیت آرام بخشی دارد که در این دم‌نوش همانند ماده خواب‌آور قرص سرماخوردگی عمل می‌کند.

این کارشناس نوشیدنی‌های سرد و گرم در خصوص روش تهیه دم‌نوش سرماخوردگی گفت: یک قاشق غذاخوری گیاه پولک را در داخل کتری دم‌نوش می‌ریزیم و 5 تا 6 عناب خیس‌خورده را به آن اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد تکه‌ای از ریشه سنبل‌الطیب را نیز اضافه می‌کنیم. بهتر این ریشه با آب سرد کامل شسته شود تا بوی خاک ندهد. همچنین در مصرف این گیاه دقت شود تا دچار خواب‌آلودگی بیش‌ازاندازه نشویم.  یک قاشق چای‌خوری آویشن برای این دم‌نوش کافی است. مواد را با 60 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط می‌کنیم و با قاشق هم می‌زنیم. یک دقیقه فرصت می‌دهیم و مجدداً آب اضافه می‌کنیم. بعد از 7 دقیقه دم‌نوش ما آماده است. در نهایت یک قرض سرماخوردگی طبیعی را تهیه کرده‌ایم.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha