کد خبر: آموزش‌-سرمایه-گذاری-در-بورس-ضرورت-دار
۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به ورود نقدینگی گسترده جامعه به بازار بورس، گفت: در چند ماه اخیر حجم عظیمی از سرمایه های سرگردان به سمت بازار بورس هدایت شده، این وضعیت ابعاد مثبت و منفی به دنبال دارد.

هدف اصلی از جذب سرمایه های سرگردان به سمت بازار بورس، تقویت بخش های تولیدی است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود:یکی از اهداف اصلی از جذب نقدینگی های سرگردان مهار سوداگری و سوق نقدینگی به سمت بازار بورس است تا زمینه تقویت بخش های تولیدی و پروژه های عمرانی کشور فراهم شود، حال این نگرانی وجود دارد که غیرحرفه ای ها به سود نرسند.

بسیاری از مردم دانش اقتصادی کافی برای فعالیت در بازار بورس را ندارند

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در چند ماه اخیر این است که بسیاری از مردم با توان اقتصادی متفاوت  وارد بازار سرمایه شده اند، این مسئله مشکلات و تبعاتی را برای بازار بورس به دنبال دارد، زیرا وقتی دانش اقتصادی کافی را نداشته باشد، این امکان وجود دارد در دام سبدگردان ها غیررسمی و سوداگران قرار گیرند و این موضوع به ضرر بازار بورس است.

وزارت اقتصاد، سازمان بورس و صدا و سیما باید نسبت به ارائه آموزش های بورسی به مردم توجه کنند

فتحی تصریح کرد: به نظر من وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و سازمان صدا و سیما باید نسبت به ارائه آموزش های بورسی به مردم اقدام کنند، این اقدام باید سال های گذشته صورت می گرفت تا در شرایط کنونی مردم بتوانند درست تر و با اطلاع و درک اقتصادی بیشتر پا به عرصه بازار سرمایه بگذارند. این موضوع واضح و مبرهن است که فقدان اطلاعات اقتصادی و کارشناسی در حوزه بورس، مردم را دچار مشکلات بسیاری می کند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بازار بورس در شرایط فعلی، عملکرد برخی از کارگزاری های بورسی است، در چند ماه اخیر به دلیل استقبال مردم برای سرمایه گذاری در بازار بورس، برخی از کارگزاری ها نتوانستند زیرساخت های فنی و سامانه ها را توقیت کنند،  از این رو سازمان بورس باید نسبت به ساماندهی این حوزه نیز اقدام کند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha