کد خبر: آموزشگاه‌های-شبیه‌خوانی-در-کشور-راه
۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
آموزشگاه‌های شبیه‌خوانی در کشور راه‌اندازی می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ایران تئاتر، جلسه هیات مدیره انجمن تعزیه ایرانیان با حضور ابراهیم گله‌دارزاده مدیرعامل، استاد داود فتحلی بیگی مشاور و علیرضا سعیدی، مجید خسروان، اسماعیل محمدی، محمد رضائی، سید محسن هاشمی، رضا فراهانی، احمد عزیزی و رحمت متولی، اعضا هیات مدیره و هنرمندان تغزیه برگزار شد.

در این جلسه شرایط تعزیه خوانانی که به دلیل مسائل ناشی از ویروس کرونا دچار مشکل معیشتی شده‌اند مورد بررسی قرار گرفت تا در حد امکان خسارات وارد شده، جبران شود، همچنین مقرر شد در خصوص مستمری بگیران، مکاتبات لازم توسط ابراهیم گله‌دارزاده انجام شود.

همچنین طرح تکریم از پیشکسوتان مطرح شد تا پس از بررسی‌های لازم، اجرایی شود.

از مهم‌ترین مباحث طرح شده در این نشست، برنامه ریزی در خصوص بهره برداری از ظرفیت های قانونی، برای جبران کم کاری بخش‌های دولتی  بود که تاسیس آموزشگاه های شبیه خوانی در کشور در دستور کار قرار گرفت. چرا که راه‌اندازی چنین آموزشگاه‌هایی اقدامی موثر در حفظ و توسعه تعزیه این هنر متعالی است و می‌تواند پاسخگوی نیاز جوانان علاقمند به آموختن شبیه‌خوانی باشد.

هیات مدیره جدید انجمن تعزیه ایرانیان، اهدافی متعالی در راستای آموزش و تحقیق و معرفی هنر تعزیه به جهانیان دارد که تاسیس آموزشگاه، گامی اولیه در راه رسیدن به این اهداف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha