کد خبر: آمریکا-ایران-باید-هواپیما-بفرستد-تا-11-ت
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
آمریکا: ایران باید هواپیما بفرستد تا 11 تبعه ایرانی دیپورت شوند

ایالات متحده به ایران می گوید هواپیما بفرستد تا واشنگتن بتواند 11 تبعه ایرانی را دیپورت کند. سوئیس به دنبال خواسته‌های ایالات متحده با تهران است.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، ایالات متحده روز دوشنبه از تهران خواست كه هواپیمای چارتر بفرستد تا 11 تبعه ایرانی را كه واشنگتن می خواهد آنها را دیپورت كند، به خانه بفرستد و جمهوری اسلامی را متهم كرد كه روند بازگرداندن را متوقف می كند.

آمریکا: ایران در روند بازگردانی این افراد تأخیر ایجاد می‌کند

آمریکا: ایران باید هواپیما بفرستد تا 11 تبعه ایرانی دیپورت شوند.
کن کوچینلی گفت: ما 11 نفر از شهروندان غیرقانونی شما را داریم که سعی در بازگشت آن‌ها به کشور شما داشتیم. شما ناگهان می‌گویید که شما آنها را می خواهید، بنابراین چطور است که شما یک هواپیمای چارتر را به آنجا بفرستید و ما همه 11 نفر را یکباره بازگردانیم.
وی گفت که واشنگتن ماه‌ها تلاش کرده بود تا سیروس عسگری، استاد علوم ایرانی را که در ماه نوامبر به دلیل سرقت اسرار تجاری تبرئه شد اما همچنان تحت حفاظت ایالات متحده است، بازگرداند و تهران روند این کار را به تاخیر می اندازد.
کوچینلی هیچ اشاره‌ای به مبادله زندانیان بین دو کشور نکرد که روابط دیپلماتیک را 40 سال پیش قطع کرد، چیزی که منابع ایرانی گفته اند در جریان است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایران، به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمد جواد ظریف پیش از این گفته بود كه تهران مدتی آماده تبادل اسرا بوده است، اما ایالات متحده هنوز پاسخی نداده است.
هر دو کشور خواستار آزادی زندانیان به دلیل شیوع بیماری جدید کروناویروس شده اند. ایران بدترین آمار در خاورمیانه را دارد، در حالی که ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ و میر و عفونت را در سرتاسر جهان از این ویروس گزارش کرده است.

سیروس عسگری نیز بعد از دریافت مجوز پزشکی دیپورت خواهد شد

آمریکا: ایران باید هواپیما بفرستد تا 11 تبعه ایرانی دیپورت شوند.
منابع ایرانی اعلام کرده‌اند که مذاکرات برای تعویض زندانی‌ها میان ایالات متحده و ایران مدتی است که در مذاکره بوده و واشنگتن در حال مذاکره برای آزادی مایکل وایت، جانباز نیروی دریایی ایالات متحده بود که از سال 2018 در ایران بازداشت شده بود. اواسط ماه مارس از زندان به بیمارستان تحت حفاظت سوئیس منتقل شد و تحت کمک‌های درمانی قرارگرفت، اما همچنان در ایران قرار دارد.
البته مشخص نشده است که چه کسی برای وایت مبادله خواهد شد، اما یک مقام آمریکایی انکار کرد که واشنگتن در حال مذاکره برای مبادله عسگری برای وایت است همانطور که مقامات ایرانی پیشنهاد داده اند.
از آنجا که ایالات متحده و ایران روابط دیپلماتیک ندارند، سوئیس به دنبال خواسته‌های ایالات متحده با تهران است.
روز دوشنبه، وزیر امور خارجه مایك پومپئو با همتای سوئیسی خود، ایگنازیو كاسیس، گفتگوی تلفنی برقرار كرد و از وی برای نقش مستمر و سازنده سوئیس به عنوان قدرت محافظت از واشنگتن در ایران و كمكهایش در بازگرداندن شهروندان آمریكایی از آن كشور تشكر كرد.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha