آمریکایی‌ها ظالمانه‌ترین فشارها را بر ما وارد کردند/ جامعه روحانیت کمک‌های بسیار ارزشمند و زیادی به ما داشتند و دارند
 
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در این نشست اظهار داشت: علیرغم دروغی که آمریکایی ها می گفتند دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست اما ظالمانه ترین نوع فشارها را بر ما وارد کردند و اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند نمی توان به آنها اعتماد کرد، بخشی به این رفتار آنها باز می گردد. آنها که دارو را از کودکان و ماسک را از سربازان خط مقدم ما دریغ کردند، چگونه می خواهند به ما واکسن بدهند؟
وی افزود: روزها و شب های بسیار سختی بر ما و همکارانمان در سراسر کشور گذشت. برای تهیه ماسک، گان، ونتیلاتور و داروهای مورد نیاز به شدت در مضیقه بودیم. می گفتند هواپیمای حامل این محصولات ساعت 2 بامداد در ایران می نشیند اما بعد خبر می دادند که انگلیسی ها و آمریکایی ها در فلان فرودگاه، اجازه پرواز ندادند.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا در یکی از نقاط روشن مدیریت کووید19 قرار داریم. دکتر احمد المنظری مدیر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته به ایران سفر و اعلام کرد که مدیریت ایران در بیماری کووید19 حیرت انگیز و قابل تحسین است.
دکتر نمکی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج در طول سالهای گذشته، گفت: 30 سال پیش طرح بسیج ملی واکسیناسیون فلج اطفال، سال گذشته طرح بسیج ملی کنترل فشارخون و امسال هم طرح شهید سلیمانی را برای مقابله با کووید19 با  همکاری سازمان بسیج و نیروهای داوطلب، اجرا کردیم اما آنچه ما را این روزها نگران کرده، جهش های ویروس است چون رفتار واریانت های جدید با ویروس قبلی متفاوت است و می تواند حتی 10 تا 12 برابر قدرت سرایت داشته باشد و انگلیسی ها روزهای اول متاسفانه مخفی کاری کردند.
وی یادآور شد: غیر از نقش بی بدیل مقام معظم رهبری در حمایت، هدایت و رعایت پروتکل ها، جامعه روحانیت در کشور کمک های بسیار ارزشمند و زیادی کردند و بزرگترین خدمت را با تذکر و رعایت پروتکل ها به مهار این بیماری کردند. تقاضا داریم که در رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری برای ویروس کووید19 نیز این همراهی ها و حمایت ها از سوی جامعه روحانیت استمرار داشته باشد.
گفتنی است در این نشست، اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های دکتر نمکی و مجموعه وزارت بهداشت و مدافعان سلامت در مدیریت کووید19 و رویکرد ولایتمداری وزیر بهداشت و حمایت از تولید داخل، مباحثی مانند لزوم رسیدگی علمی به طب سنتی و پیشگیری از شائبه تقابل دین و علم، استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و لزوم جدیت بیشتر در اعمال و اجرای محدودیت ها را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha