کد خبر: آمار-فوتی‌های-ناشی-از-کرونا-همچنان-رو
۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
آمار فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان رو به افزایش است!

دکتر داوود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با بیان اینکه همچنان شاهد بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا هستیم، اظهار کرد: متاسفانه آمار بستری های ناشی از کروناویروس همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور ما همچنان شاهد بالا رفتن تعداد فوتی های کرونا هم خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری در پاسخ به این سوال که برای بهبودی افرادی که بالای 70 درصد درگیری ریه دارند معمولا از چه داروهایی استفاده می شود، گفت: دارویی که برای بیماران کرونایی استفاده می شود، داروی رمدسیویر، کورتون، ضد انعقاد، اکتمرا و دیگر داروهایی است که بر اساس پروتکل کشوری مشخص شده است.

دکتر یادگاری نیا بیان داشت: همه ی کشورهای دنیا بر اساس پروتکل های کشوری برای درمان بیماران از داروهای ذکر شده استفاده می کنند.

وی ادامه داد: گاهی سیستم ایمنی فرد و واکنش بدن نسبت به ویروس باعث می شود ریه درگیری شدیدی پیدا کند. گاهی واکنش های ایمنی فرد نسبت به این ویروس به مراتب بیشتر است به همین دلیل نتیجه عکس گرفته می شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان داشت: گاهی طوفانی از سایتوکاین ها در بدن آزاد می شوند و به بدن ضرر می رسانند. این سایتوکاین ها مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می کنند.

دکتر یادگاری نیا با اشاره به اینکه شایع ترین ویروسی که در حال حاضر در جامعه مشاهده می شود ، سوش انگلیسی است، گفت: این سوش علی رغم اینکه افراد مسن را درگیر می کند اما درگیری آن در جوانان بیشتر مشاهده می شود. متاسفانه مرگ و میر در فرم های شدید این بیماری بسیار شایع است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha