کد خبر: آمادگی-۵۰۰-مرکز-واکسیناسیون-هلال‌احم
۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ کریم همتی گفت: جمعیت هلال احمر امروز ۱۳ مرکز مستقل برای تزریق واکسن کرونا به شهروندان راه اندازی کرده و در ۱۱۶ مرکز دیگر نیز در کنار کادر تزریق و دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور یافته است.

وی افزود: با توجه به حرکت جهادی جمعیت هلال احمر و مجموعه دولت سیزدهم که منجر به واردات حجم زیادی واکسن به کشور در شهریورماه می‌شود، ضرورت دارد مراکز تزریق و کارکنان این حوزه افزایش پیدا کند تا بتوان از محموله‌های واکسن وارداتی بموقع استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعداد مراکز تزریق واکسن خود را در کشور به ۵۰۰ مرکز برسانیم تا باری از دوش مجموعه‌های دانشگاه علوم پزشکی برداشته و جامعه هر چه سریع‌تر در مقابل کرونا مقاوم شود. این آمادگی وجود دارد و جمعیت هلال احمر منتظر درخواست نهاد‌های مربوطه است.

همتی در پایان گفت: با توجه به شیوع اخیر بیماری کرونا و افزایش قابل توجه مبتلایان در کشور، ساعات کاری داروخانه‌های هلال احمر نیز افزایش پیدا کرده است و این مراکز حتی در تمامی ایام تعطیل نیز فعالیت دارند. برای انجام این فعالیت ها، حدود ۵۵۰۰ نفر از اعضای تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری، جوانان، امداگران و داوطلبان جمعیت همدوش کارکنان جمعیت در هر روز فعالیت می‌کنند و این تلاش‌ها تا ایمن سازی کامل جامعه ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha