کد خبر: آمادگی-کامل-مؤسسه-درمانی-آستان-قدس-رضو
۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۴
آمادگی کامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی برای نوروز 1400

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از آستان نیوز،دکتر "ناصر سرگلزایی"  درباره اقدامات پیش‌بینی شده برای حفظ سلامتی و آرامش خاطر زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی در بازه زمانی 29 اسفند 1399 تا 13 فروردین 1400، گفت: با هدف تقویت توان ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، نیروهای پایگاه‌های ثابت و شبانه‌روزی فوریت‌های پزشکی حرم مطهر، در صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب اسلامی، مسجد گوهرشاد و باب الرضا(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص)، تقویت می‌شود و علاوه بر نیروهای رسمی، جمعی از نیروهای افتخاری نیز در ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران اورژانسی همکاری خواهند داشت. همچنین تعداد نیروهای پایگاه فوریت‌های پزشکی در صحن امام حسن مجتبی(ع) افزایش یافته و پزشک طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی در این پایگاه مجهز به تخت‌های بستری و انجام اقدامات پزشکی CPR حضور خواهد داشت.

فعالیت شبانه‌روزی دارالشفاء

سرگلزایی به فعالیت شبانه‌روزی آزمایشگاه و رادیولوژی دارالشفای امام رضا(ع) در این ایام اشاره و اضافه کرد: در ایام نوروز، تعداد پزشکان عمومی و کادر درمانی بخش های تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی نیز افزایش می‌یابد.

استقرار ۳۰ پایگاه سیار برای مراسم سال تحویل

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی همچنین گفت: مراسم سال تحویل سال با رعایت کامل دستورالعمل‌‌های بهداشتی در حرم رضوی برگزار خواهد شد و در این راستا علاوه بر فعالیت 6 پایگاه‌ ثابت فوریت‌های پزشکی، بیش از 30 پایگاه سیار در روز 30 اسفندماه در تمام مبادی ورودی و خروجی حرم مطهر و حریم اماکن متبرکه رضوی مستقر خواهد شد.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۰ دستگاه آمبولانس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر و بهداری سپاه شمال شرق کشور آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

به گفته سرگلزایی، تجهیز ویژه پایگاه فوریت‌های پزشکی باب الرضا(ع) و هماهنگی برای تسهیل پذیرش بیماران اعزامی از حرم مطهر به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد، از دیگر اقدامات صورت گرفته است. همچنین نیروهای فوریت‌های پزشکی این مؤسسه در تمامی مبادی ورودی و رواق‌های حرم مطهر حضور دارند و آمبولانس‌های امدادی نیز در پارکینگ‌های زیرگذر، مستقر است تا در شرایط نیاز، به کارگیری شود.

بررسی وضعیت بیماران مشکوک به کرونا

سرگلزایی از دارالشفای امام رضا(ع) به ‌عنوان «مرکز سطح دو مقابله با کرونا» نیز نام برد و گفت: با استقرار کمیته‌ای شبانه‌روزی متشکل از پزشک، پرستار و همچنین استقرار آمبولانس، بررسی اولیه بیماران مشکوک مبتلا به کرونا از جمله آزمایش خون و رادیوگرافی از قفسه سینه در این مرکز درمانی انجام شده و در صورت نیاز بیمار توسط آمبولانس دارالشفا به بیمارستان مربوطه اعزام می‌‌شود.

وی با تأکید بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حرم رضوی، تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از طریق شماره‌ تماس 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی اماکن متبرکه رضوی در ایام نوروز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha