کد خبر: آمادگی-کامل-برای-اجرای-برنامه-های-هفته
۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، پیش از ظهر امروز، جلسه هماهنگی برای برنامه های هفته ناجا و تبیین و تشریح اقدامات مقابله ای با سرقت به ریاست  سردار "حسین اشتری" در ستاد فرماندهی ناجا ( ارتباط ویدئو کنفرانسی ) با حضور فرماندهان انتظامی استان ها برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی در این نشست تخصصی با درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید " حاج قاسم سلیمانی" و همرزمانش اظهار داشت: برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی و توفیق روزافزون داریم.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال جانگداز رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ایام سوگواری آل الله، ادامه داد: روز گذشته در ارتباط تصویری برگزاری مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین (ع)، بار دیگر از فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری "مدظله العالی" بهره و فیض بردیم، معظم له در سخنانی نیروهای پرافتخار مسلح را " قله مستحکم امنیت ملت سربلند ایران و میهن مقتدر و عزیز" خواندند و اظهار داشتند: " به فضل الهی ، نیروهای مسلح ایران امروز به معنای واقعی کلمه، سپر دفاعی ملت و کشور در مقابل تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند".

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری "مدظله العالی" در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری برای توفیق دانش آموختگان و ارتقاء جوانان نیروهای مسلح در مکتب و دانشگاه حسینی (ع)، به ملت ایران به خاطر داشتن جوانان مومن، صالح، شجاع و دارای عزم و بصیرت تبریک گفتند و افزودند:" فرماندهان عزیزی که جوانان میهن را اینگونه تربیت می کنند، شایسته افتخار و تقدیرند".

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری "مدظله العالی" بار دیگر روح تازه ای در کالبد نیروهای مسلح دمید و برای ما نیروهای پلیس نیز این فرمایشات معظم له چون همیشه چراغ راه است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز برنامه های هفته ناجا از شنبه 17 تا جمعه 23 مهرماه ادامه داد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی برای ارائه کارنامه یک ساله پلیس به مردم به منظور معرفی ظرفیت و توانمندی های عظیم  نیروی انتظامی به منظور جلب  سرمایه های اجتماعی و  مشارکت عمومی در پیشبرد اهداف کلان است.

سردار اشتری با اشاره به شعار منتخب هفته ناجا در سال جاری مبنی بر " پلیس هوشمند، امنیت پایدار" خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی؛ سازمانی بهره مند از فناوری های نوین و تکنولوژهای هوشمند به منظور تسریع و تسهیل ارائه خدمات انتظامی به مردم است، در اجرای برنامه های هفته ناجا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی بایستی ویژگی بارز   " هوشمندی پلیس" به منظور تحقق "امنیت پایدار" هویدا باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم " کیفیت گرایی" در تولیدات برنامه های هفته ناجا یادآور شد: نیروی انتظامی، سازمانی " مسئولیت گرا" و " یادگیرنده" است، از طرفی این نیروی مردمی دارای مهارت " اقناع سازی" نیز می باشد، بنابراین شایسته است که در برنامه های هفته ناجا ضمن ارائه این ویژگی های بارز، روحیه " مشارکت جویی" و " مشارکت پذیری" پلیس به نمایش گذاشته شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد "خلاقانه" و " نوآورانه" در برنامه های هفته ناجا تاکید کرد: بایستی از انجام برنامه های تکراری و کم اثر پرهیز شود  ، از طرفی  ملاک و محور برنامه های اجرایی  افزایش آگاهی عمومی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب ها باشد.

انعکاس گستردگی ماموریت های پلیس در رسانه ها

فــرمانده نیروی انتظامی با اشاره بر ضرورت انعکاس تنوع و گستردگی ماموریت های پلیس از مرز تا مرکز در رسانه های جمعی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی خاطر نشان کرد: هفته ناجا؛ فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات شبانه روزی نیروهای پلیس به منظور تامین نظم و امنیت پایدار در جامعه است بنابر این بایستی از ظرفیت رسانه ها به منظور تحقق این مهم بهره کافی و وافی ببریم

وی با تاکید بر ارائه تصویر مطلوب از اقتدار توام با رافت و عدالت پلیس به جامعه خاطر نشان کرد: نمایش اقتدار پلیس برای دوستداران نظام و انقلاب "روحیه افزا" و "امید آفرین" است و از طرفی برای دشمنان ما موجب یأس و ناکامی می باشد؛ نمایش اقتدار توام با رافت پلیس برای آحاد جامعه "غرور آفرین" می باشد، بنابراین بایستی در این هفته این شاخصه بارز پلیس منعکس شود.

تجلیل از سبزپوشان ناجا و خانواده هایشان

سردار اشتری هفته نیروی انتظامی را فرصت مناسبی برای تجلیل از سبزپوشان نیروی انتظامی اعم از فرماندهان، افسران، درجه داران، سربازان وظیفه و خانواده هایشان دانست و گفت: همواره قدردان ایثارگری نیروهای خدوم و پرتلاش پلیس هستم و شایسته است در این ایام به صورت ویژه تری از مقام تلاشگر نیروهای پلیس و نقش حمایتی خانواده هایشان تجلیل شود.

تکریم خانواده معظم شهدا و جانبازان

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکریم خانواده معظم شهدا و جانبازان بایستی رویکرد همیشگی ما باشد، چرا که تکریم این عزیزان کمترین نشانه قدردانی ماست، افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا ، جانبازان، ایثارگران و ... می تواند برای همه ما مایه خیر و برکت باشد، در کنار این مهم نباید از رسیدگی به خانواده متوفیان و اعضاء وابسته ناجا غافل شویم.

سردار اشتری، هفته ناجا را فرصت مناسبی برای طرح انتظارات و مطالبات پلیس از آحاد جامعه و دستگاه های مسئول معرفی و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت غنی رسانه ها که در این ایام در اختیار ما می باشد می توانیم در مولفه هایی چون تلاش همگانی برای تولید امنیت، کاهش آسیب های اجتماعی و ... " مسئول سازی" کنیم.

تشدید اقدامات مقابله ای

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مبارزه جدی با سرقت و استرداد اموال مسروقه مکشوفه به مالب اختگان از مطالبات جدی مقام معظم رهبری "مدظله العالی" از نیروی انتظامی می باشد، خاطر نشان کرد: مبارزه با سرقت همواره از اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی بوده است و به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت راه اندازی شده است.

 تمرکز بر امکانات بالقوه ناجا

 وی با اشاره به عزم و اراده پلیس برای مقابله با سرقت بر لزوم اتخاذ رویکردهای " پیشدستانه" و " پیشگیرانه" به منظور جلوگیری از وقوع این جرم خاطر نشان کرد: وقوع سرقت علل و عوامل مختلفی دارد که باید دستگاه و سازمان های مختلف متناسب با احصاء ریشه یابی علل، به ایفای نقش خود در کاهش وقوع این جرم بپردازد، از طرفی به نظر می رسد که بایستی قوانین و مجازات بازدارندگی کافی را برای برخورد با مجرمان و سارقان داشته باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور  بر لزوم مسئول سازی، همگرایی نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی در ایفای نقش خود در پیشگیری از سرقت بر تمرکز بر توان و امکانات بالقوه ناجا به منظور مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: اجرای مستمر طرح های ویژه چون طرح های " محله محور" برای مقابله با سرقت ها می تواند کارساز باشد، از طرفی ارتقاء بهره مندی از سامانه نما، کنترل بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، رصد مناطق جرم خیز و آلوده با نگرشی بر اطلس مقابله با سرقت بر مبنای زمان و مکان وقوع این جرم نیز موثر می باشد.

تقویت گشت های خودرویی و موتوری

سردار اشتری بیان کرد: تقویت فعالیت گشت های هوشمند و هدفمند موتوری و خودرویی به منظور مقابله با سرقت در کنار رصد فعالیت مالخران نیز می تواند در کاهش وقوع این جرم کارساز باشد.

 انعکاس کشف اموال مسروقه در رسانه ها

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دستاوردهای نیروی انتظامی در مقابله با سرقت تاکید کرد: انعکاس کشفیات پلیس در این حوزه به ویژه استرداد اموال مسروقه مکشوفه به مال باختگان می تواند مصداق بارزی از ایجاد رعب در دل سارقان و حتی القاء پیام های پیشگیرانه باشد، بنابراین شایسته است از فضای رسانه ای و مجازی به منظور اقدامات مقابله ای در حوزه سرقت بهره کافی برده شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ضرورت اصلاح فرآیندها به منظور تسریع در پاسخگویی و خدمات دهی به مردم در بخش پایانی سخنان خود به ابلاغ تدابیر متناسب با دستور کار جلسه پرداخت.#

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha