کد خبر: آمادگی-و-پیش-بینی-برای-موج-جدید-بیماری-ک
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اینکه مردم باید مراقب موج جدید این بیماری در زمستان باشند، گفت: این بیماری خطرناک قابل پیش بینی نیست و تنها با رعایت استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی می توانیم از سلامت خود و اطرافیانمان مراقبت کنیم و شاهد کاهش بیشتر آمار این بیماری در کشور باشیم.

او انتخاب شیوه زندگی سالم و رعایت اصول بهداشتی در خانواده ها را در کنترل و مدیریت این بیماری بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: درسی که از بحران ها می توان گرفت، داشتن آمادگی، پیش بینی و انتخاب شیوه زندگی سالم است که این عوامل مهم در تامین سلامت جامعه و کاهش اضطراب و استرس بسیار موثر است.

دکتر لطفی اضافه کرد: گاهی با کوچکترین سهل انگاری و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی مرتبط با این بیماری، شاهد آسیب دیدن خانواده ها و درگیر شدن با بحرانی هستیم که بسیار ناراحت کننده است.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیص کروناویروس پرداخت.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز دیگر عضو این نشست بود که در مورد نشست مشترک معاونت بهداشت دانشگاه با مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشگاه و تصمیم گیری های انجام شده در این نشست، گزارش داد.

همچنین دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه  علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

در ادامه دکتر «محسن مقدمی» رییس کمیته علمی کرونا ویروس در دانشگاه پیرامون آخرین یافته های علمی درباره این ویروس خطرناک و تاثیر آن بر روند ساخت واکسن توضیح داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha