کد خبر: آمادگی-وزارت-جهاد-کشاورزی-برای-کمک-به-ت
۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به تولید بذر در دانشگاه آزاد

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در جلسه با دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان این دانشگاه، درباره تولید بذر توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد در هر زمینه‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید بذر کمک کند.

وی تأکید کرد: بذر سبزی و صیفی از نیازهای اساسی کشور بوده و تولید آن در کشور، وابستگی ما را به واردات کاهش می‌دهد.

دکتر خاوازی افزود: در جلسه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری داشتیم، مقرر شد تمام نیازهای تسهیلاتی و اعتباری برای تولید بذر توسط این معاونت رفع شود.

وی به دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد کرد: برای آموزش مهارتی کشاورزی از کشاورززادگان و ساکنان اطراف روستاها استفاده کنید تا هدف بزرگ آموزش از میان نرود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این نکته که ظرفیت گلخانه‌های تحقیقاتی برای اجرای پروژه‌های کشاورزی کافی نیست، تصریح کرد: برای این منظور باید از ظرفیت بخش خصوصی و شهرک‌های گلخانه‌ای استفاده شود.

دکتر خاوازی با اشاره به اهمیت تولید مواد بیولوژیک، خاطرنشان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنیم، شهرک تولیدی دانش محوری برای تولید مواد بیولوژیک کشاورزی راه اندازی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha