آمادگی هلال‌احمر برای ارتقای مهارت‌افزایی و مشارکت فرزندان بی‌سرپرست در فعالیت‌های اجتماعی

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، فرزندان بی‌سرپرست موسسه گلستان علی (ع) ضمن میزبانی از دکتر سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان و دیگر همراهان، با فعالیت‌ها و خدمات بشردوستانه این نهاد بین المللی آشنا شدند.

در ابتدای این برنامه، حمیدرضا رضازاده مدیر عامل گلستان علی (ع) ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی فرزندان این موسسه گفت: اولویت برنامه‌ها در گلستان علی( ع) توجه به تحصیل و ورزش فرزندان است و این موسسه پس از سن ۱۸ سالگی بچه‌ها هرگز آنها را رها نخواهد کرد در این حال معتقدیم بهترین مکان برای کودکان در معرض آسیب، حضورشان در کانون خانواده می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری  بهترین راه در برابر آسیب‌های اجتماعی است گفت: گلستان علی در حوزه پیشگیری اقدام به پوشش و حمایت خانواده‌های زیادی در قالب طرح سلامت اجتماعی کرده است ضمن اینکه برای خدمت هرچه بیشتر به فرزندان بی‌سرپرست در کشور پروژه مجتمع فرهنگی،  آموزشی و رفاهی (دهکده گلستان علی) در حال ساخت است و فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است. یکی از اولویت‌ های ما دراین مجتمع بحث کشف استعداد‌های فرزندان مناطق محروم است که امیدواریم با کمک خیرین و نیکوکاران، این مجتمع کامل شود.

این گزارش حاکی است دکتر احمدی مدیر، عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز با بیان اینکه خدمت در چنین موسساتی توفیق بزرگی محسوب می‌شود گفت: خادمان گلستان علی نیز همچون جمعیت هلال احمر  در مسیر تسکین آلام بشری و صلح و دوستی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی حرکت می‌کنند و حضور بین شما عزیزان برای ما افتخاری بزرگ می‌باشد.

وی افزود: امروز با دیدن روحیه بشردوستی و مهربانی کارکنان گلستان علی و در برابر صداقت، معصومیت و پاکی این فرزندان که دچار آسیب بوده‌ و بی پناه می‌باشند معتقدیم این حرکت های انسانی نباید رها شود.

وی ادامه داد: هلال احمر در راستای فعالیت‌های اجتماعی خود آماده همکاری و تعامل با گلستان علی در بحث مهارت افزایی، آموزش و کارهای تیمی و گروهی این فرزندان است ضمن اینکه در حوزه غنچه‌های هلال احمر و جوانان نیز آماده همکاری هستیم و برای ما افتخار است که در کنار شما سهمی داشته باشیم.

در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان خراسان رضوی نیز گفت: خدمت در موسسات خیریه و کمک به فرزندانی که به تکیه گاه نیاز دارند عبادتی بزرگ می‌باشد.

وی افزود: کارکنان گلستان علی به منزله خانواده و اولیای فرزندان بی‌سرپرست محسوب می‌شوند و این خدمت برای شما یک توفیق و باقیات صالحات است.

گفتنی است در این بازدید تعدادی پک کامل کمک‌های اولیه هلال احمر به خانه‌های فرزندان گلستان علی (ع) اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha