کد خبر: آمادگی-نمایندگان-مجلس-برای-افزایش-۲-بر
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس در دیدار با سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد با اشاره به توفیقات این نهاد در موضوع اشتغال‌زایی برای محرومان افزود: رویکرد کلی مجلس حمایت از کمیته امداد در جهت راه‌اندازی طرح‌های اشتغال در مناطق محروم است و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی با تقدیر از ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سال گذشته، ادامه داد: برنامه این نهاد راه‌اندازی ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری است و برای سال ۱۴۰۰ نیز پیش‌بینی خوبی انجام شده و نمایندگان مجلس موافق افزایش ۲ برابری اعتبارات اشتغال این نهاد هستند که در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه اشتغال خانگی را راهکار مناسبی برای رفع بیکاری در مناطق محروم دانست و تاکید کرد: کمیته امداد با توجه به سابقه فعالیت‌ها و پتانسیل موجود در این مجموعه می‌تواند متولی اصلی مشاغل خانگی در کشور باشد و در صورت آمادگی این نهاد، مجلس این اختیار را به کمیته امداد واگذار خواهد کرد.

سرگزی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف مجلس رسیدگی ویژه به قشر محروم و کاهش فاصله طبقاتی است، خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی ناشی از توزیع نامناسب امکانات و ثروت در سطح کشور است و امروزه بسیاری از مناطق محروم به واسطه دوری از مرکز در شاخص‌های مختلف توسعه رشد نکرده‌اند که این مساله توجه ویژه نمایندگان و همراهی با کمیته امداد را می‌طلبد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد اگرچه امکانات و منابع محدودی در اختیار دارد اما فعال‌ترین مجموعه در مناطق محروم است و بودجه امداد باید متناسب با مسئولیت‌ها و عملکرد آن رشد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha