کد خبر: آلیش-قهرمانی-جهان-دو-نقره-و-دو-برنز-برا
۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، رقابت های آلیش قهرمانی جهان از دیروز در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد که در پایان مسابقات روز نخست فاطمه فتاحی جویباری در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره و زهرا یزدانی در وزن 55 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. سحر غنی زاده در وزن 70 کیلوگرم نیز چهارم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی در کشتی نخست با نتیجه 1 بر صفر وایشناوی از هند را مغلوب کرد اما در کشتی بعد مقابل بوتاگاز دی اوسونبایف از قزاقستان شکست خورد و به مدال برنز رسید.

در وزن 60 کیلوگرم فاطمه فتاحی جویباری در دور اول با نتیجه 3 بر صفر رایا کیوسوا از بلغارستان را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 از سد نودیرا کورابووا از ازبکستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر مقابل دبورا ووس کایلی از هلند پیروز شد اما در دیدار فینال مقابل میریم مومونوا از کشور قرقیزستان با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 65 کیلوگرم که به صورت دوره ای برگزار شد، هانیه قدرتی پور در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر مغلوب اولجان دیاسبایف از قزاقستان شد. وی در کشتی بعد با نتیجه 2 بر صفر داتو تجشیری از هند را مغلوب کرد، اما در دور سوم با نتیجه 6 بر صفر مغلوب سوریا کلوندر زوی از هلند شد و با توجه به اینکه جزء دو نفر برتر گروه خود نشد، از دور رقابت ها کنار رفت و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم سحر غنی زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر نارگیزا حامدوا از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مغلوب نادیا هراشیمنکو از اوکراین شد و به عنوان چهارم رسید.

در این مسابقات دیدارهای رده بندی برگزار نشد و یک مدال برنز بر اساس امتیازات کشتی گیران به آن ها اهدا شد.

مریم احمدی و هانیه عاشوری 2 نماینده دیگر کشورمان امروز و در اوزان 75 و +75 کیلوگرم به میدان می روند.

*یک مدال نقره و یک مدال برنز برای مردان آلیش کار

رقابت های آلیش مردان قهرمانی جهان از دیروز (یکشنبه) در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد. در پایان مسابقات روز نخست محمد نبی زاده در وزن 70 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و روح اله نعمتیان در وزن 60 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم روح اله نعمتیان در کشتی نخست با نتیجه 6 بر صفر دانیلا لوپویوهوف از استونی را شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 7 بر صفر مغلوب مارلن عبدالرسول اف از قرقیزستان شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نبی زاد در دور نخست با نتیجه 1 بر 1 از سد یوری سیری از اوکراین گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 1 بر صفر آلتاناران رینچنیدورج از مغلوستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر مقابل نیکیتا لوپویوهوف از استونی به پیروزی دست یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال با نتیجه 8 بر 5 مقابل الدیار سکسینبایف از قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 80 کیلوگرم حبیب اله ترابی در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 تسند آیوش جانلاوتسوگزول از مغولستان ار از پیش رو برداشت اما در دور بعد با نتیجه 7 بر 4 مغلوب بهروز گل محمدزودا از تاجیکستان شد و به عنوان ششم رسید.

در وزن 90 کیلوگرم امیررضا بوداغی در دور اول با نتیجه 3 بر صفر راهول دوتری از هند را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل سوحباتار تسوگتسومبر از مغلوستان به برتری دست یافت اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر صفر مغلوب سیلاپبردی نوریف از ترکمنستان شد و به عنوان چهارم رسید.

در این مسابقات دیدارهای رده بندی برگزار نشد و یک مدال برنز بر اساس امتیازات کشتی گیران به آن ها اهدا شد.

امروز در مسابقات 2 وزن پایانی، حسن غفاری و پوریا رمضانی در اوزان 100 و 100+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha