کد خبر: آلرژی-یا-کویید19؛‌-علائم-این-دو-بیماری-ر
۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
آلرژی یا کویید19؛‌ علائم این دو بیماری را می‌شناسید؟

دکتر حميدرضا معزی فوق تخصص ريه و بيماری​های تنفسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علائم آلرژی‌های فصلی و تشخیص آن از کروناویروس، اظهار داشت: کروناویروس نوعی سرماخوردگی است که مشکلات ریوی هم برای بیمار مبتلا شده به دنبال دارد.

وی افزود: آلرژی فصلی نوعی بیماری آلرژیک است که در گذشته به آن تب یونجه نیز می‌گفتند؛ مریض‌ها با ابتلا به آلرژی فصلی تب بالا ندارد و دچار نوعی حساسیت می‌شوند.

فوق تخصص ريه و بيماری​های تنفسی با بیان اینکه در اوایل بهار و پاییز بسیاری از مردم ما دچار آلرژی‌های فصلی می‌شوند، گفت: معمولا کووید 19 بیماری است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و مریض‌ها دچار تب خفیف یا شدید و همچنین دچار نوعی عفونت چرکی می‌شوند اما در کسانی که آلرژی دارند ترشحات معمولا سفیدرنگ است.

معزی ادامه داد: گاهی بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن احتمال اینکه دچار نوعی عفونت چرکی شوند، وجود دارد؛ اما در افرادی که آلرژی فصلی دارند ترشحات معمولا آبکی و سفید رنگ است.

وی بیان داشت: مریض‌هایی که آلرژی دارند معمولا بدحال نیستند اما افرادی که دچار عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی می‌شوند احتمال اینکه دچار بی‌اشتهایی، ضعف در بدن، خستگی و تب شوند، وجود دارد.

کروناویروس

فوق تخصص ريه و بيماری​های تنفسی تصریح کرد: مریض‌های مبتلا به آلرژی تا زمانی که در معرض مواد آلرژی‌زا قرار نگیرند علائمی در بدن آنها تظاهر پیدا نمی‌کند اما بیماران مبتلا به کروناویروس بیماری آنها پروسه‌ای دارد و بعد از تمام شدن دوره خوب می‌شوند اما در بیماران مبتلا به آلرژی اینگونه نیست.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha