کد خبر: آقای-روحانی-با-تدبیری-که-وعده-دادید-مشک
۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت؛ غلامرضا شریعتی در صحن علنی امروز ( دوشنبه، 5 آبان ماه ) در نطق میان دستور با بیان اینکه امروز کشور درگیر مشکلات فراوان اقتصادی است، گفت: بر اساس اصول متعدد قانون اساسی به ویژه بند دوازدهم اصل سوم و بند یکم اصل 43 دولت موظف شده که نیازهای اساسی مردم از جمله مسکن، کار، بهداشت، تغذیه، ایجاد رفاه، رفع فقر و برطرف ساختن هر گونه محرومیت و تامین بیمه و امکانات لازم برای تشکیل خانواده را برای همه در دستور کار خود قرار دهد اکنون سوال این است که با توجه به شرایط موجود جامعه برنامه دولت برای بیکاری لجام گسیخته و سردرگمی جوانان برای تامین اشتغال چیست؟

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه اقشار محروم از تامین نیازهای اساسی و اولیه خویش از جمله مسکن، بهداشت و امکانات لازم برای تشکیل خانواده دچار مشکلات اساسی هستند برنامه دولت در این رابطه چیست؟ مردم از نمایندگان خود می‌پرسند این نابسامانی اقتصادی در زمینه افزایش قیمت کالاها کی به پایان خواهد رسید و برنامه دولت برای بهبود وضعیت چیست؟

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: مردم از ما سوال می کنند اگر در حال حاضر دولتی به عنوان تدبیر و امید نداشتیم وضعیت اقتصادی از شرایط فعلی بدتر می شد؟ آقای روحانی! شما دولت خود را تدبیر و امید نامگذاری کردید پس تدبیر شما برای برون رفت از مسائل اقتصادی کدام است و مردم باید به کدام تصمیم و عملکرد شما امید داشته باشند؟ مردم از شما جز بی تدبیری چیز دیگری سراغ ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شما قسم یاد کردید که در اجرای قانون اساسی نهایت تلاش خود را به کار گیرید پس کو آن تلاش‌ها؛ شما را به خداوند قسم می دهیم به داد مردم که سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند برسید و با تدبیری که وعده دادید مشکلات آنها را حل کنید.

شریعتی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس تکالیف قانونی مبتنی بر اصول 31 و 43 قانون اساسی که حق برخورداری از مسکن مناسب را برای آحاد جامعه تکلیف قانونی دولت می داند با توجه به نیاز شدید مردم و ضرورت برون رفت از رکود بازار مسکن و توجه به این بخش باعث رونق اشتغال خواهد شد و 156 رشته فعالیت به طور مستقیم را تحت تاثیر می‌دهد انتظار می رود با بسیج تمامی امکانات نسبت به رونق این بخش اقدامات عاجل را به عمل آورید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران زحمتکش و افراد تحت پوشش بهزیستی مطلوب نیست انتظار می رود بر اساس اصل سوم قانون اساسی که رفع فقر و تامین رفاه را وظایف دولت دانسته نسبت به حل مشکلات این اقشار محروم و زحتمکش تلاش کنید.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر داد و گفت: مناطق کوهستانی حوزه انتخابیه در راستای زیرساخت‌های مخابرات دچار مشکل هستند و عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و نداشتن اینترنت جزو مسائلی است که علیرغم مکاتبات و مذاکرات تاکنون اقدام موثری برای حل آنها انجام نشده است بنابراین انتظار می‌رود به فوریت دستور حل این مشکلات داده شود.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: امروزه بهره‌برداران عرصه کشاورزی، از سیاست‌ها و برنامه‌های آن وزارتخانه به شدت گلایه‌مند هستند و عدم تامین نهاده‌های دامی، دامداران و پرورش دهندگان طیور از جمله مرغ را به ورشکستگی نزدیک کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha