کد خبر: آغاز-واکسیناسیون-کرونا-بیماران-مبتلا
۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سودابه شهید ثالث  اظهار کرد: واکسیناسیون طی دو مرحله با فاصله 28 روز برای تمامی بیماران مبتلا به سرطان تلقیح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله گروهی از بیماران مبتلا به سرطان تحت واکسیناسیون قرار گرفتند خاطر نشان کرد: گروه دوم بیماران مبتلا به سرطان هشتم فروردین تحت واکسیناسیون قرار می گیرند و بیماران با در دست داشتن برگه ی آزمایش آسیب شناسی و معرفی نامه پزشک آنکولوژیست معالج پس از اخذ نوبت در تاریخ معین شده به بیمارستان مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده  برنامه نوبت دهی واکسن بیماران بروی سایت بیمارستان قرار خواهد گرفت.

رییس بیمارستان امید با بیان اینکه واکسن استفاده شده برای بیماران سرطانی از نوع چینی است افزود: این نوع واکسن برای بیماران مبتلا به سرطان مناسب است و فقط برای بیماران ۱۸ تا ۶۰ سال تزریق خواهد شد. همچنین واکسیناسیون برای بیمارانی که در حال حاضر شیمی درمانی می شوند امکانپذیر نمی باشد و باید حداقل ۶ماه از دوره درمان کموتراپی گذشته باشد .

دکتر شهید ثالث افزود: با توجه به اینکه بیماران سرطانی در گروه پر خطر قرار می گیرند امید است با تلاش همکاران در بیمارستان امید و مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بتوانیم به شکل مطلوبی، وظیفه خطیر واکسیناسیون این بیماران را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha