کد خبر: آغاز-موج-سوم-کرونا-در-این-استان-دور-از-ا
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سعید کشمیری در جلسه شورای اداری استان بوشهر با تاکید بر نقش ادرات استان بوشهر در پیشگیری از کرونا، بیان کرد: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌ها، رییس ستاد کرونای دستگاه خود باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت پیگیری و مدیریت کنند.

وی ادامه داد: برنامه ما معطوف به پیشگیری از همه‌گیری بیماری در 6 ماه پیش رو است زیرا شاهد افزایش ابتلا در این استان خواهیم بود.

دکتر کشمیری با اشاره به آمار بالای سالمندان در میان جان باختگان 562 نفری کرونا در استان بوشهر، اظهار کرد: این نشان می‌دهد در محافظت از سالمندان دقت کافی نداشته‌ایم و کرونا را با خود به خانه برده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: تاکنون ۱۰۲ هزار بازرسی از اماکن و اصناف این استان صورت گرفته است که از این شمار ۸۵ هزار مورد به لحاظ رعایت شیوه نامه‌ها مطلوب و ۱۷ هزار مورد نامطلوب ارزیابی شد و تعدادی نیز پلمب شده‌است.

وی گفت: بر اساس این بازرسی‌ها در استفاده از ماسک در ادارات استان ۹۷ درصد، رعایت فاصله‌گذاری ۹۰ درصد و پروتکل‌های بهداشتی ۷۷ درصد ‌است.

دکتر کشمیری ادامه داد: استفاده از ماسک در بانک‌ها ۹۵ درصد است و ۸۹ درصد نیز فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و این آمار در اصناف به ترتیب ۹۴ و ۹۰ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان به ترتیب ۹۰ و ۷۵ درصد است، این میزان برای کارخانه‌ها، استفاده ۹۶ درصدی از ماسک و رعایت ۸۴ درصدی فاصله‌گذاری فیزیکی است و فرودگاه‌ها ۱۰۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و ۹۰ درصد نیز به رعایت فاصله‌گذاری پایبندند.

وی بیان کرد: در سواحل استان بوشهر تنها ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه سال تحصیلی جاری برای همه دانشگاه‌های استان مجازی است، گفت: تنها دانشجویان سال آخر که واحدهای پایان‌نامه‌ای دارند به صورت حضوری فعالیت می‌کنند که باید نسبت به اختصاص خوابگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها اقدام شود به گونه‌ای که در هر اتاق حداکثر دو نفر حضور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha