کد خبر: آغاز-به-کار-قرارگاه-امنیت-اجتماعی-در-گی
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
آغاز به کار قرارگاه امنیت اجتماعی در گیلان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارعزیزاله ملکی با بیان اینكه پس از تشکیل قرارگاه امنیت اجتماعی استان‌های شمالی کشور، ماموریت ساماندهی تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم سازی دریا از ۸ خرداد ماه آغاز شده است اظهار داشت: این طرح تا ۴ مهرماه سال جاری ادامه دارد.

وی هدف اصلی پلیس در اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل و تفرجگاه‌ها را حفظ امنیت و آسایش عمومی و كاهش آسیب های اجتماعی اعلام و تصریح کرد: طرح سالم‌سازی سواحل و انتظام بخشی تفرجگاه‌ها و معابر شهری با هدف فراهم آوردن بستری مناسب و امن همراه با آرامش برای مسافران هر ساله به اجرا در می‌آید.

سردار ملکی با اشاره به اینکه حضور مسافران در سواحل و تفرجگاه‌های گیلان، ماموریت‌های پلیس را از لحاظ امنیتی، ترافیكی و انتظام‌بخشی گسترده‌تر می‌كند بیان‌ داشت: به منظور حفاظت از جان گردشگران از خطرات احتمالی شنا در دریا و همچنین تامین امنیت اجتماعی، طرح سالم سازی در 30 نقطه از سواحل استان به اجرا در آمده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه در 280 كیلومتر نوار ساحلی استان 116 نقطه پرخطر شنا ممنوع وجود دارد اظهار داشت: بیش از هزار نفر از نیروهای پلیس در قالب 412 تیم خودرویی، موتوری و پیاده، امنیت سواحل و مناطق تفرجگاهی را فراهم خواهند کرد.

سردار ملکی با تاكید براینكه در 9 شهرستان گیلان، طرح سالم‌سازی سواحل و در 120 نقطه استان تفرجگاه وجود دارد خاطرنشان كرد: شهرستان‌ تالش با 8 طرح، بیشترین طرح‌های سالم سازی دریا را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اهميت پاسداري از ارزش‌ها و جلوگيري از انجام اقدامات خلاف شئون اسلامي در سواحل و تفرجگاه‌ها اظهار داشت: نیروی انتظامی علاوه بر حفظ نظم، امنیت و آسایش عمومی و تسهیل در عبور و مرور و تردد مسافران در محورهای مواصلاتی در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، رسالت سنگینی در حوزه امنیت اجتماعی و حفظ شئون اسلامی برعهده دارد.

سردار ملکی هدف از اجرای طرح سالم‌سازي سواحل و تفرجگاه‌ها را ارتقاء امنيت اجتماعی و پيشگيري از تلفات جاني و مالي شهروندان اعلام و تصریح کرد: عمل به تكاليف و وظايف ذاتي نیروی انتظامی در برقراري امنيت و نظم عمومي و پاسخ به مطالبات مردمي و مسئولان و همچنین ايجاد آرامش رواني براي مسافران، یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی در استان مسافرپذیر گیلان است و ما با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری مجموعه قضائی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و محیطی سالم در سواحل و تفرجگاه‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به ورود 785 هزار و 586 خودرو در تعطیلات عید سعید فطر از اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی و همچنین سواحل و تفرجگاه‌ها از طریق برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، ارائه هشدارهای انتظامی و ایمنی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت بسیجیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تلفات غرق شدگی در سواحل خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha