کد خبر: آغاز-برداشت-۲۲۸-تن-میوه-توت-درختی
۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
آغاز برداشت ۲۲۸ تن میوه توت درختی

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عزیز امانی با بیان این مطلب افزود: سطح باغ های توت استان ۳۹ هکتاراست که عمدتا در شهرستان های ارومیه و خوی و به صورت حاشیه کاری و پراکنده در سایر شهرستانها واقع شده است .

وی بیان کرد: بخشی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف می شود و برای مصارف زمستان نیز آن را خشک کرده و مانند کشمش استفاده می کنند.

امانی اظهار کرد: از گذشته نه چندان دور این میوه به صورت خشک در سبد خشکبار مردم استان بوده و همراه بسیاری از بیماران دارای دیابت در کنار چای از این میوه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: توت سفید، توت قرمز و شاه توت از انواع توتهای درختی موجود در استان هستند که در این میان توت خوی به علت دانه درشت بودن و داشتن قند بالا در بازار از مشتریان خاصی برخوردار است.

توت میوه ای آبدار، ریز، شیرین، و سرشار از املاح معدنی، مواد چربی و ویتامین های A و C می باشد.

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند می باشند ضرری در پی نداشته و اغلب استفاده از آن به صورت خشک به جای قند سفید مصنوعی به همراه چای توصیه و استفاده می شود.

از خواص توت به ملین بودن، سهل کردن جریان ادرار می توان اشاره کرد، جوشانده برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو، ضماد کوبیده برگ با روغن زیتون برای درمان سوختگی از دیگر خواص این میوه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha