کد خبر: آغاز-آزمایش-واکسن-کرونا-روی-افراد-داوط
۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۸
آغاز آزمایش واکسن کرونا روی افراد داوطلب در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه امروز، سه شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه با همراهی مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی این کشور، در آینده بسیار نزدیک آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا به روی داوطلبان را آغاز می‌کند.

در سایت رسمی وزارت دفاع در این باره آمده است: "طی روزهای آینده و پس از اتمام دوره انزوای کامل دو هفته‌ای، نخستین گروه از داوطلبان در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهند شد که هدف اصلی از این آزمایش، بررسی ایمنی و قابلیت تاثیر واکسن است. پارامترهای کمی و کیفی نمونه‌های دریافت شده از داوطلبان، از جمله نظامی یا غیرنظامی، که واکسن جدید به روی آنها آزمایش خواهد شد با وزارت بهداشت روسیه مورد توافق قرار گرفته است.

بر اساس این اطلاعات، پس از بررسی نتیجه واکسیناسیون گروه اول، این واکسن برای سایر داوطلبان تجویز می شود. و این کار امکان آن را فراهم می کند می دهد تا اثر واکسن روی افراد مختلف ارزیابی شده و روند نمونه برداری از پاسخ ایمنی (آنتی بادی) بدن داوطلبان بررسی شود.

این دارو که قرار است برای داوطلبان تجویز شود، قبلاً با موفقیت دوره آزمایشات مختلف از لحاظ سمیت، امنیت، واکنش سیستم ایمنی بدن و اثر محافظت آن در حیوانات بزرگ و کوچک را پشت سر گذاشته است.

سرهنگ خدمات پزشکی، "سرگئی بوریسویچ" رئیس انستیتوی تحقیقات و تحقیقات مرکزی منطقه مسکو در این باره توضیح داد: «پس از تزریق واکسن، حیوانات مورد آزمایش ایمنی کامل در برابر ویروس را بدست آوردند. کار آزمایشات بالینی در این مرکز قرار است در ماه جولای به اتمام برسد.»

وزارت دفاع روسیه یادآور شده است که انتخاب شرکت کنندگان برای انجام آزمایش واکسن ویروس کرونا منحصراً به صورت داوطلبانه انجام می شود و افراد داوطلب از میان افسران، پرسنل نظامی در یگان‌های نیروهای مسلح و مراکز پزشکی وزارت دفاع انتخاب شده‌اند.

داوطلبان نظامی و غیرنظامی به دو گروه تقسیم شده‌اند که گروه اول که شامل 50 مرد نظامی می شود، در تاریخ دوم ژوئن (13 خرداد ماه) به این مرکز انتقال یافته و برای رد هر نوع احتمال ابتلا به ویروس کرونا، بای مدت 14 روز د شرایط انزوای کامل قرار گرفتند.

وضعیت سلامتی کلیه داوطلبان روزانه و بطور دقیق کنترل و ارزیابی می شود. همه شرکت کنندگان با شرایط قرنطینه و آماده سازی برای مرحله اصلی آزمایش به خوبی کنار آمده و مشکلی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha