کد خبر: آغازطرح-نظارتی-پایش-بازار-کالا-و-خدمات
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۵۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، محمدرضا علمداریزدی افزود: طرح نظارتی نوروز 1400 با هدف پایش و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف خدماتی و توزیعی از پانزدهم بهمن ماه امسال در همه شهرستان های یزد آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تصریح کرد: با اجرای این طرح بر رعایت سود قانونی خرده فروشی و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتورو... نظارت ویژه صورت خواهد گرفت.

علمدار یزدی خاطر نشان کرد : قیمت درج شده از سوی تأمین کننده بر روی بسته بندی محصول به عنوان حداکثر قیمت مصرفکننده تلقی شده و فروش به قیمت بالاتر، مخدوش نمودن قیمت یا الصاق برچسب جدید و یا فروش محصولات قدیم با قیمت جدید، حسب قوانین و مقررات جاری تخلف محسوب میشود و در صورت افزایش نرخ فرآوردههای جدید تولیدی یا وارداتی این موضوع، قابل تعمیم به موجودیهای قبلی زنجیره توزیع و عرضه نخواهد بود و هرگونه فروش با نرخهایی بالاتر از قیمتهای درج شده بر روی کالا، اجحاف مسلم در حق مصرفکنندگان را به دنبال داشته و مورد تایید نمیباشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: کلیه عوامل تامین و عرضه اعم از شرکتهای پخش و واحدهای خرده فروشی مکلف به فروش کالا با اعمال سود قانونی مصوب تعیین شده برای آنها مبتنی بر فاکتور خرید خود میباشند و موارد فوقدر بازرسیهای همکاران این سازمان مدنظر قرار میگیرد، و هر گونه فروش موجودی های قبلی محصولات به نرخ های جدید تخلف محسوب میشود.

محمدرضا علمداریزدی درادامه ازآمادگی این سازمان جهت دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق تلفن 124 خبر داد و افزود: بازرسان مجری این طرح در اسرع وقت نسبت به پیگیری این گزارشات اقدام می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha