کد خبر: آسیب-احتمالی-به-اقتصاد-کانادا-با-سیاست
۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
آسیب احتمالی به اقتصاد کانادا با سیاست‌های اقتصادی بایدن!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، سفیر کانادا در ایالات متحده روز یکشنبه گفت در حالی که دو کشور در بسیاری از موضوعات دیدگاه مشترک دارند، اما سیاست اقتصادی جو بایدن رئیس جمهور منتخب کمی بیش‌تر از آنچه کانادا می‌خواهد از محصولات داخلی حمایت می‌کند. در حالی که اتاوا در تلاش برای تغییر روابط آمریکا و کانادا در زمان دونالد ترامپ به سرعت بایدن را پذیرفته است، سیاست خرید آمریکا (Buy America) دولت جدید ایالات متحده برای کانادا نگران کننده است. سفیر كرستن هیلمن به صدا و سیمای كانادا گفت: من فكر می‌كنم كه وی در مورد برخی از جنبه‌های سیاست اقتصادی خود کمی بیش از حدی که کانادا دوست دارد ببیند محافظه کارانه عمل می‌کند.

برنامه اقتصادی آمریکا ممکن است به کانادا آسیب برساند!

برنامه اقتصادی بایدن نوید یک سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری در کالاهای ساخته شده در ایالات متحده را می‌دهد و می‌گوید: وقتی پول مالیات دهندگان را خرج می‌کنیم، باید محصولات آمریکایی را بخریم. بایدن و کانادا این می‌تواند به کانادا آسیب برساند زیرا اقتصاد آن بسیار وابسته به ایالات متحده است که 75 درصد از کل کالاهای صادراتی کانادا را ایالات متحده می‌گیرد. هیلمن گفت: به غیر از این، دو کشور در بسیاری از سیاست‌های دیگر برنامه مشترک دارند.

ما هر دو کشور در وهله اول مبارزه با COVID، اطمینان از ایمنی و سلامتی شهروندان، احترام به علم را جزو سیاست‌های اصلی خود قرار می‌دهیم. در سیاست‌های اقلیمی هماهنگی زیادی وجود دارد. او اضافه کرد: بنابراین، منظور من این است که لیست طولانی از سیاست‌هایی وجود دارد که در آن‌ها هماهنگی بین دو کشور دیده می‌شود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که در یک اختلاف طولانی مدت دیپلماتیک با چین خسته شده و انتخابات احتمالی زودهنگام امسال را غیرقابل پیش بینی کرده است، روابط خود را با بایدن بسیار دوست دارد. هیلمن گفت: ترودو و بایدن رابطه بسیار گرم و خوبی دارند. بنابراین این قطعاً یک نکته مثبت خواهد بود.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha