کد خبر: آسم-درمان-دارد-کمتر-از-۵-درصد-بیماران-ک
۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
آسم درمان دارد/ کمتر از ۵ درصد بیماران کشور آسم شدید دارند

دکتر حميدرضا معزی فوق تخصص ريه و بيماری​‌های تنفسی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به درمان بیماری آسم اظهار کرد: آسم جزو بیماری های مزمن است؛ ممکن است مریض های تحت درمان، با درمان مناسب نیاز آنها به دارو کمتر شود.

وی افزود: احتمال قطع داروی بیماران مبتلا به آسم کمتر است اما بنده خود مریض هایی داشته ام که نیاز آنها به مصرف دارو قطع شده است. در اطفال امکان قطع دارو بسیار زیاد است اما در بزرگسالان تلاش می کنیم که با کمترین دارو یک شرایط نرمال برای فرد فراهم کنیم.

فوق تخصص ريه و بيماری‌های تنفسی گفت: ما سعی می کنیم که مریضی که خیلی دارو مصرف می‌کند، داروی این بیمار را به مصرف یک اسپری در صبح و شب، تغییر دهیم.

معزی بیان کرد: بسیاری از داروها برای خوب شدن حال عمومی فرد تجویز می شود. معمولاً بیماران مبتلا به آسم شدید که به درمان جواب خوبی نمی‌دهند کمتر از ۵ درصد هستند.

وی ادامه داد: معمولاً تنظیم داروها برای بهتر شدن حال بیمار بسیار مهم است. بسیار ضرورت دارد که بیماران برای درمان بیماری خود حتما تحت درمان مداوم قرار گیرند.

فوق تخصص ريه و بيماری‌های تنفسی اظهار داشت: شرایط بیماری حتما باید بر اساس علائم فرد مشخص و بعد نسبت به تجویز دارو برای مریض اقدام شود.

دکتر معزی تاکید کرد: آسم درمان دارد و بیماران می توانند با درمان، یک زندگی بسیار نرمال داشته باشند. ما ورزشکاران حرفه ای افراد مشهوری داشتیم که آسم شدید داشتند اما توانستند این بیماری را شکست دهند و یک زندگی عادی داشته باشند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha