کد خبر: آزمون-صلاحیت-حرفه‌ای-پرستاران-سوم-مه-2
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با هدف تایید صلاحیت شاغلان حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی به عنوان جزیی از فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط برگزار می شود.

فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و این پروانه مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

بر اساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در چهار مرحله، حدود ۳۰ هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای بر اساس کسب امتیاز بازآموزی صادر شده و مقرر شده که از سال ‌جاری برای اولین بار کسب صلاحیت علمی از طریق برگزاری آزمون سراسری جهت فارغ التحصیلان پرستاری سال ۹۶ به بعد و فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری سال‌های قبل از 96 که موفق به کسب امتیاز لازم باز آموزی نشده‌اند، انجام گیرد.

از سال جاری پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران بر اساس کسب امتیاز از آزمون علمی و تایید صلاحیت اخلاقی و سلامت جسمی و روانی صادر می‌شود. اکنون داشتن پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان پست‌های مدیریتی و پرستاران متقاضی پروانه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha