کد خبر: آزمایشگاه-های-فعال-در-حوزه-کرونا-به-۹-مر
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمود محمودی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از روز نخست شروع بحران کرونا فعال بوده و لحظه‌ای تعطیلی نداشته‌اند و نیروهای فعال در این مراکز نتایج آزمایش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال کرده‌اند و در اختیار مسئولان مربوطه و پزشکان معالج قرار داده‌اند.

وی در رابطه با آزمایشگاه‌های فعال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث کرونا، افزود: در بخش دولتی علاوه بر بیمارستان امام رضا(ع) که آزمایشگاه مرکزی است و ظرفیتش هم دو برابر شده، فعال شدن آزمایشگاه بیمارستان شریعتی را داشتیم و به‌زودی نیز آزمایشگاه بیمارستان قائم(عج) فعال خواهد شد و با فعال شدن آزمایشگاه‌های این دو بیمارستان ظرفیت موجود در بخش دولتی ۴ برابر می‌شود.

مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در بخش غیردولتی هم دو آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی و بیمارستان امام حسین(ع) از روز نخست فعال بوده همچنان ارائه خدمات دارند و در بخش خصوصی نیز ۴ آزمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که به‌زودی فعالیت‌هایشان آغاز خواهد شد و در مجموع تعداد آزمایشگاه‌های فعال در بحث کووید ۱۹ به ۹ مورد می‌رسد.

دکتر محمودی خاطرنشان کرد: در بحث نیروی انسانی در حوزه آزمایشگاهی کمبودی نداریم و شیفت‌بندی‌ها در این ایام خاص به‌گونه‌ای تنظیم شده است که کلیه کارها و اقدامات این حوزه بدون وقفه و با سرعت بالا و دقت تمام انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات آزمایشگاهی مرتبط با تشخیص بیماری کرونا از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام جواب حداکثر ۴۸ ساعت زمان می‌برد، افزود: نتایج تشخیصی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین روش‌های آزمایشگاهی حاصل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha