کد خبر: آزادی-۱۵-مددجوی-جرایم-غیرعمد-کرمانی-در
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در ویژه برنامه شوق رهایی به مناسبت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان (جشن گلریزان) افزود: مجموع بدهی مددجویان آزاد شده به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در کرمان 26 میلیارد تومان بوده است که در این راستا 20 میلیارد تومان گذشت شاکی خصوصی حاصل و شش میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر 145 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند، اظهارداشت: 14 میلیارد تومان برای آزادی این افراد نیاز است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه مردم استان کرمان و خیران همواره در انجام امور خیر پیشگام و مثال زدنی هستند، خاطرنشان کرد: استان کرمان به لحاظ اینکه دیار کریمان است و مردم آن اهل کرامت، جود و سخاوت هستند همواره در انجام اشکال مختلف امر خیر از جمله اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان، کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و کمک به زندانیان نیازمند و محروم در سطح کشور خوش درخشیده است.

موحد با تاکید بر این مطلب که در ماه مبارک رمضان امسال نیز ارقام خوبی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی جمع آوری شده است، عنوان کرد: امیدواریم که با توسعه این کمک ها شاهد ایجاد زمینه آزادی تعداد بیشتری از مددجویان جرایم غیرعمد و نیازمند باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شاکیانی که بخشی از طلب خود را می بخشند یکی از بزرگترین خیران ستاد دیه به شمار می روند، گفت: کریم به فردی گفته می شود که به لحاظ شرافت ذاتی خود همواره بخشنده است و حتی اگر از او درخواست نشود، بخشش خود را در راه رضایت پروردگار انجام می دهد و از این رو امام حسن مجتبی (ع) مظهر جود، سخاوت، کرامت و فضیلت هستند و همواره شخصیت ایشان به شکلی بوده که به فقرا و نیازمندان توجه ویژه ای داشته اند و صمیمانه پای درددل آنها می ایستادند و سعی می کردند به مستمندان کمک کنند.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهارداشت: خیران در سطح ملی و استانی با تاسی از آموزه های مکتب امام حسن (ع) در میدان کمک به همنوعان خود حضور دارند و در این زمینه اقدامات کریمانه ای را انجام می دهند.

موحد یادآور شد: نمونه ای از کمک های خیران و کریمان را می توان در اقدام سربازی دید که در نقطه صفر مرزی و غربت مشغول به خدمت بوده و تمام درآمد و حقوق خود از خدمت سربازی را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کرده است و نمونه دیگر خانواده شهیدی هستند که تمام حقوق مالی شهید را برای آزادی زندانیان اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اقدام یکی از ورزشکاران افتخار آفرین کشور در اهدای مدال ورزشی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند، تصریح کرد: جامعه اسلامی ما به وجود این عزیزان و خیران افتخار می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: خواهش مجموعه قضایی از مردم این است که با تاسی از امام حسن مجتبی (ع) در حد توان و مقدورات و وسع مالی خود حتی اگر اندک باشد در این کار خیر به مانند سایر کارهای خیر کمک کنند زیرا با هر میزان کمکی که پرداخت شود؛ غصه از چهره یک فرد گرفتار برداشته می شود و برق شادی در چشمان آن فرد گرفتار و خانواده وی خواهد درخشید.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ با اشاره به اینکه این روزها توسط عده ای به صورت مزورانه در حق این شهید گرانقدر جفا می شود، خاطرنشان کرد: مردم استان کرمان در سال گذشته در طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مکتب حاج قاسم سلیمانی زمینه آزادی 380 مددجوی جرایم غیرعمد و مالی را فراهم کردند و بسیاری از شکات نیز به حرمت نام شهید سلیمانی از طلب خود گذشتند که جای تقدیر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha