کد خبر: آزادی-یک-زندانی-گرفتار-در-حبس-سبب-نجات-ی
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری کردستان، با حضور رئیس کل دادگستری این استان، مدیرکل زندانهای استان کردستان و اعضاء معتمد ستاد دیه استان ، نشست ستاد دیه با محوریت ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان کردستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی با اشاره به اهمیت اجرائی شدن بخشنامه های قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان ، اظهار داشت : کاهش تعداد زندانیان تحت قرار ، مقوله دادرسی الکترونیک، پابند الکترونیکی و آزادی زندانیان واجد شرایط از اهم امور دستگاه قضایی استان کردستان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: رهایی یک زندانی گرفتار در حبس سبب رهایی یک خانواده از مشکلات جامعه می شود و این امر در پیشگیری از افزایش جرم در جامعه موثر است.

مراد فتحی مدیرکل زندانهای استان کردستان نیز آماری از مددجویان حاضر در زندانهای استان و عملکرد واحدهای اجرائی زندانها وهمکاری متقابل قضات در راستای کاهش جمعیت کیفری ارائه داد.

در ادامه جلسه به بررسی آمار زندانیان واجد شرایط به کار در زندان باز و ایجاد اشتغال مولد برای آنان پرداخته شد و توسط حاضرین در جلسه راهکارهای مناسبی ارائه شد که با موافقت رئیس کل دادگستری استان مواجه شد.

همچنین در این جلسه به بررسی 18مورد از پرونده مددجویان واجد شرایط جرائم مالی و غیرعمد پرداخته شد که با تامین اعتبار آن شرایط آزادی مددجویان فراهم شود.

شایان ذکر است که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) از سوی یکی از اعضاء معتمد ستاد دیه استان مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون ریال کمک بابت آزادی مددجویان دارای پرونده ستاد دیه اهداء شد.

در پایان ، ابلاغ رئیس هیئت مدیره ی ستاد دیه کشور توسط رئیس کل دادگستری استان کردستان به اعضاء معتمد این ستاد تقدیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha