کد خبر: آزادراه-اراك-خرم‌آباد-سال-۱۴۰۰-زيربار
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سیدعلی آقازاده  افزود: ۵۵ کیلومتر از این آزاد راه در استان مرکزی واقع شده که در ۲ و نیم کیلومتر آن  مشکلاتی از سوی  دستگاه‌های مربوطه در مورد ایمنی آزادراه مطرح و موجب کندی پیشرفت کار شده است.

وی اظهار داشت: در بررسی انجام گرفته مقرر شد عبور این آزادراه در  نزدیکی پالایشگاه و پتروشیمی به شکل هم‌سطح انجام شود و مشاوره طرح ظرف یک ماه مواردی شامل تاسیسات در طول مسیر، ایجاد دیواره ایمن و پل راه آهن را بررسی تا عملیات آن ادامه پیدا کند.

مجری طرح آزادراه نیز گفت: ۸۵ درصد این آزادراه در لرستان به پایان رسیده و ظرف سه ماه آتی زیربار ترافیک خواهد رفت. علی جلالی افزود: قطعه یک این آزادراه در استان مرکزی سه سال از برنامه عقب است و باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار با مشکل مواجه شود.

وی اظهار داشت: تمامی استان‌های مجاور مانند قم و اصفهان دارای آزادراه هستند و نداشتن دسترسی استان مرکزی به آزادراه مطلوب نیست.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha