کد خبر: آذربایجان-غربی-بالاترین-آمار-ثبت‌نام
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شانا،احمد مجرد گفت: تاکنون مشخصات بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خودرو عمومی برای تبدیل به  گازسوز در این استان ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه استان آذربایجان غربی در کل کشور رتبه نخست ثبت‌نام و تبدیل کارگاهی خودروها به گازسوز را به خود اختصاص داده است، گفت: ظرفیت‌های زیرساختی این استان برای استفاده از گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت در منطقه نیز مناسب است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۰ کارگاه تبدیل در این استان فعال است و احداث پنج جایگاه جدید سی‌ان‌جی در مرحله دریافت مجوز بوده و دو جایگاه جدید نیز در حال احداث است.

مجرد همچنین از توزیع الکترونیکی گاز مایع در این استان از ابتدای مردادماه به‌عنوان یکی از مناطق پایلوت اجرای این طرح خبر داد و گفت: گاز مایع تنها فرآورده یارانه‌ای بود که توزیع آن را تاکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت برعهده داشت و مشکلاتی در زمینه توزیع آن به‌وجود آمده بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در منطقه ارومیه ۱۰۰ هزار خانوار ال‌پی‌جی‌ مصرف می کنند که اگر به ازای هر خانوار ماهانه دو کپسول توزیع شود، رقمی معادل ماهانه ۳ هزار تن خواهد شد، گفت: این در شرایطی است که ماهانه ۴ هزار تن گاز مایع در استان توزیع می‌شد و باز هم کمبود وجود داشت و این موضوع نشان‌دهنده این است که گاز مایع در بخش‌های غیرمجاز به مصرف می‌رسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به تجربه توزیع الکترونیکی نفت سفید از ابتدای سال ۹۷ در منطقه افزود: روزانه نزدیک ۷ هزار تن گاز مایع در پالایشگاه‌های نفتی تولید می‌شود که همه این مقدار در کشور توزیع می‌شود و به مصرف می‌رسد.

مجرد با اشاره به ذخیره‌سازی اطلاعات کل خانوارها و توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی و شارژ سهمیه در کارت‌های بانکی افزود: خانوارهای روستایی که هم‌اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند، از گاز مایع به‌منظور پخت و پز استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون میزان گازرسانی در بخش شهری این استان ۹۸ درصد و در بخش روستایی حدود ۵۵  تا ۶۰ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha