کد خبر: آذربایجان‌غربی-تولیدکننده-۳۰-درصد-سی
۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
آذربایجان‌غربی تولیدکننده ۳۰ درصد سیب کشور است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری در گفت و گو با اصحاب رسانه، اظهار داشت: هم اکنون ۶۰ هزار هکتار از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار باغ های استان به درختان سیب اختصاص دارد که ۵۴ هزار هکتار سطح باغ‌های سیب مثمر و ۶ هزار هکتار باغ نهال سیب است.

وی در خصوص مدیریت ضایعات محصولات کشاورزی در حوزه سیب، اضافه کرد: با رشد باغ‌های سیب از دهه ۶۰ در استان صنایع فرآوری و تبدیلی خوبی در این حوزه در استان احداث و فعالیت خود را آغاز کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ واحد فرآوری و صنایع تبدیلی کنسانتره سیب در استان فعال است که سهم مهمی در اشتغال و ارز آوری برای استان و کشور دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیب موضوعی تحت عنوان ضایعات نداریم، گفت: ضایعات این میوه تحت عنوان سیب درجه ۳ در بازارها به خصوص در بخش کنسانتره عرضه می‌شود و در حوزه تولید سیب حتی یک سیب هم از چرخه تولید خارج نمی شود.

وی اظهار داشت: باید با مقاوم سازی ارقام سیب های تولیدی در کشور برای کاهش خسارات و ضایعات در این بخش تلاش شود چرا که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از محصول سیب تولیدی استان سیب درجه ۳ است.

وی گفت: در زمان حاضر متوسط عملکرد تولید ۲۰ تن در هر هکتار است که برای افزایش رقابت پذیری در بازارهای جهانی این میزان باید افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha