کد خبر: آخرین-وضعیت-کووید-19-در-جهان
۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت)، اروپا مرکز همه گیری COVID-۱۹ باقی مانده و کشورها در سراسر جهان اقدامات خود را برای پاسخ به شیوع این بیماری افزایش داده‌اند زیرا تعداد موارد ابتلا به این عفونت در ۲۴ ساعت گذشته به رشد خود ادامه داده است.

براساس گزارش وضعیت روزانه منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد تأیید شده COVID-۱۹ در خارج از چین در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۰ هزار و ۹۵۵ به ۷۲ هزار و ۴۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که در مجموع ۱۵۳ هزار و ۵۱۷ مورد تأیید شده از ابتلا به عفونت کروناویروس جدید از روز یکشنبه در سطح جهان گزارش شده است.

در اروپا بیش از ۴۵۰۰۰ مورد از روز یکشنبه از بیش از ۵۰ کشور گزارش شده است؛ در ایتالیا، متضررترین کشور اروپا یک هزار و ۸۰۹ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه اروپا (EU) طرحی را برای محدود کردن صادرات تجهیزات محافظ پزشکی و تأمین امنیت تصویب کرد؛ کالاهای پزشکی از جمله ماسک، دستکش، پوشاک محافظ تنها با مجوز صریح دولت‌های اتحادیه اروپا می‌توانند به کشورهای غیر اتحادیه اروپا فروخته شوند.

براساس اعلام وزارت بهداشت انگلیس، تعداد موارد تأیید شده COVID-۱۹ در انگلیس از روز یکشنبه به ۱ هزار و ۳۷۲ نفر رسید که در طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲۳۲ مورد افزایش مواجه بوده است و ۱۴ نفر دیگر نیز جان باختند که تعداد کشته‌ها را به ۳۵ مورد رساند.

کره جنوبی نیز از رشد  ۷۶ مورد  ابتلا به COVID-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و بدین ترتیب تعداد کل عفونت‌ها در این کشور به ۸ هزار و ۱۶۲ نفر افزایش یافت.

طبق اعلام مرکز علمی در دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده از ظهر یکشنبه به وقت محلی، حداقل ۲ هزار و ۲۴۴ مورد COVID-۱۹ را گزارش کرده که حداقل ۶۲ نفر از آنها جان باخته‌اند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha