کد خبر: آخرین-جزئیات-از-اجرای-قانون-تعرفه-گذار
۱۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حدود ۱۴ سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار کرد: متاسفانه عملیاتی شدن، ابلاغ و تدوین آئین نامه سال‌ ها طول کشید که عمدتا به تخصیص اعتبار و بودجه مربوطه بود.

وی ادامه داد: پس از فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری در روز پرستار، خوشبختانه دولت محترم و شورای عالی بیمه همراهی کردند و اوایل سال جاری مصوبات کامل شد و اجرای قانون تعرفه گذاری توسط معاون محترم اول ریاست جمهوری کلید خورد.

دکتر عبادی تصریح کرد: نکته ای که اکنون وجود دارد، بحث تخصیص اعتبار برای سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان برنامه و بودجه است؛ چراکه این موضوع در بودجه عملیاتی سالانه پیش بینی نشده بود و تلاش بر این است که با رایزنی بتوانیم در نیمه دوم این امر را عملیاتی کنیم اما می توانیم قول دهیم که این امر به طور قطع در اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه پرستارانی که عضویت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی دارند علی رغم اینکه شرح وظایف یکسانی داشته و در یک محیط مشترک فعالیت می کنند، تفاوت و شکاف حقوقی دارند، گفت: قرار بر این بود که دوستان شرکتی و قراردادی حداقل مشابه۸۰ درصد حقوق دوستانی که قرارداد رسمی دارند را اخذ کنند که این موضوع هم نیاز به پیگیری جدی دارد. با توجه به قول وزیر بهداشت امیدواریم این مشکل هم تا سالروز گرامی داشت پرستار رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha