کد خبر: آخرین-تلاش‌های-ترامپ-برای-سوء‌استفا
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از پیشرفت‌های گسترده برای تهیه واکسن کرونا تقدیر کرد.

وی که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت، می‌توان طی هفته آینده واکسن کرونا را بین آن دسته از کسانی که به کارهای ضروری مشغولند توزیع کرد، ولی تا ماه آوریل این واکسن برای عموم مردم توزیع خواهد شد.

یکی از واکسن‌هایی که تاکنون توانسته مرحله آزمایش بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارد، واکسن فایزر است. شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز دوشنبه، ۱۹ آبان، اعلام کرد که با همکاری شرکت آلمانی «بایون‌تِک» واکسنی تولید کرده است که افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل ویروس کرونا مصون می‌کند. شرکت فایزر برای ساخت این واکسن آزمایش‌های گسترده‌ای در شش کشور روی چهل هزار نفر انجام داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت، فرماندار ایالت نیویورک در اقدامی سیاسی گفته است که واکسن تهیه شده را نخواهد پذیرفت.

دونالد ترامپ در ادامه گفت واکسن تهیه شده توسط دولت آمریکا بین همه ایالت‌ها توزیع خواهد شد و او می‌داند که مردم ایالت نیویورک نیز خواهان این واکسن هستند.

وی افزود دولت فدرال منتظر تغییر تصمیم ایالت نیویورک خواهد بود.

ترامپ در ادامه با تکرار اظهارات عجیب خود مدعی شد: قرنطینه و اعمال محدودیت راه حل نیست چرا که باعث مشکلات بسیاری از جمله از دست رفتن مشاغل، تعطیلی کارهای تجاری و دیگر مسائل می‌شود.

دونالد ترامپ تصریح کرد، این دولت به دنبال محدودیت و اعمال قرنطینه نخواهد بود، امیدوارم که… هر اتفاقی که در آینده بیفتد ...کسی نمی‌داند، چه دولتی بر سر کار خواهد بود… فکر کنم زمان معلوم می‌‌کند…ولی من به شما می‌گویم این دولت قرنطینه اعمال نمی‌کند.

این نخستین سخنرانی عمومی دونالد ترامپ پس از اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha