کد خبر: آتش-سوزی-کالیفرنیا-موقعیتی-مناسب-برای
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
آتش سوزی کالیفرنیا موقعیتی مناسب برای غارتگران!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، آتش سوزی کالیفرنیا که در حال گسترش است، ده‌ها هزار نفر را مجبور کرده است تا خانه‌های خود را تخلیه کنند و به گفته پلیس غارتگران از خانه‌های خالی سوء استفاده می‌کنند. در موردی، یک غارتگر از یک ماشین غیرقانونی استفاده کرده است. جیم هارت، کلانتر شهرستان سانتا کروز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که یک وسیله نقلیه آتش نشانی واقع در منطقه آتش سوزی کالیفرنیا به سرقت رفته است.

آتش سوزی کالیفرنیا برای همه مضر نبوده است!

در طی کنفرانس مطبوعاتی جداگانه، وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش نشانی کالیفرنیا (Cal fire)، رئیس گردان مارک برونتون این حادثه را بسیار بیمارگونه خواند و گفت هنگامی که آتش نشانی در حال کار خدمت در منطقه آتش سوزی کالیفرنیا بوده کیف پولش به سرقت رفته است و حساب بانکی وی تخلیه شده است. سخنگوی کلانتر شهرستان سانتا کروز گفت: این حادثه یک شبه بین جمعه و شنبه در محل آتش نشانی بنی دون رخ داده است. هارت گفت دفتر کلانتر یک کارآگاه را به این پرونده اختصاص داده است. وی در حالی که مختصراً در مورد این پرونده بحث می‌کرد، گفت که نمی‌تواند بزهکاری‌ای بیش‌تر از این را تصور کند. هارت به خبرنگاران گفت: برای من، این موضوع آزار دهنده است که کسی جسارت انجام چنین کاری را داشته باشد. در این وضعیت آتش سوزی کالیفرنیا که همه در خطر هستند. وی افزود: من اطمینان دارم كه می‌خواهیم آن شخص را پیدا كنیم. وقتی این كار را انجام دهیم، او را در زندان ایالت نگه می‌داریم و سپس می‌خواهیم این پرونده را به DA تحویل دهیم.

تعدای از غارتگران دستگیر شده‌اند

به گزارش Cal Fire، سانتا کروز توسط آتش سوزی کالیفرنیا (Complex Lightning CZU) که 67،000 هکتار را سوزانده و 5٪ از آن باقی مانده، مورد تهدید قرار گرفته است. [caption id="attachment_129012" align="aligncenter" width="800"]برخی از افراد دستگیر شده برخی از غارتگران دستگیر شده[/caption] هارت گفت بخش وی تاکنون هشت بازداشت در رابطه با غارتگری انجام داده است. وی گفت که برخی از غارتگران از خارج از منطقه بوده‌اند. دیگران همسایه هستند. به عنوان مثال غارتگران اموال شخصی در خانه‌ها و اسلحه‌ها را دزدیده‌اند. هارت ادامه داد که دفتر کلانتر شهرستان سانتا کروز به طور معمول دارای 10 معاون در وظیفه است. وی گفت، روز یکشنبه، این اداره 90 مأمور در مناطقی داشت که در اثر آتش سوزی کالیفرنیا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

غارتگران بیش‌تری دستگیر خواهند شد!

هارت همچنین ذکر کرد که دستگیری‌های غارتگران بیشتر در آینده صورت خواهد گرفت. آتش سوزی کالیفرنیا و غارتگران مأموران اکنون دستور دارند كه هر خودرو را در منطقه تخلیه شده كه پلیس یا آتش نشانی نیست متوقف كنند و اگر فردی که متوقف شده است برای آن منطقه نباشد، به زندان خواهد رفت. گزارش‌ها حاوی غارت از دوربین‌های امنیتی شخصی، Cal Fire و افرادی است که از تخلیه خودداری کرده‌اند. هارت گفت: من صبر کافی برای کسی که می‌خواهد وارد جامعه ما شود و از افرادی که قبلاً تخلیه کرده‌اند و در حالی که قربانی و آسیب دیده هستند، دزدی کند، ندارم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha