کد خبر: آتش-سوزی-کالیفرنیا-در-دسته-فجایع-بزرگ-ق
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
آتش سوزی کالیفرنیا در دسته فجایع بزرگ قرار گرفت!
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، آتش نشانان در کالیفرنیا روز شنبه در تلاش برای آهسته‌تر کردن گسترش آتش سوزی که باعث کشته شدن حداقل شش نفر شد، هزاران نفر را مجبور به تخلیه کرد و نزدیک به یک میلیون هکتار زمین را در سوزاند، بسیار سریع عمل کردند.

آتش سوزی کالیفرنیا به دست فجایع بزرگ پیوست!

رئیس جمهور دونالد ترامپ برای ارائه كمک‌های فدرال به عنوان كمک‌های فدرال بزرگ كه بسیاری از آتش‌سوزی‌ها را شامل می‌شود، اعلامیه فاجعه‌های بزرگ (Great Disaster) را صادر كرد. آتش سوزی در کالیفرنیا فرماندار گاوین نیوزوموم در بیانیه‌ای اظهار داشت كه اظهارات آقای ترامپ همچنین به مردم در مناطق آسیب دیده از آتش‌سوزی با مشاوره در زمینه بحران، مسكن و سایر خدمات اجتماعی كمك خواهد كرد. لازم به ذکر است که در این آتش سوزی صدها خانه ویران شده است. دو گروه آتش سوزی در منطقه خلیج سان فرانسیسکو اوج گرفته است و به آتش سوزی دوم و سوم جدول رتبه‌های بزرگترین آتش سوزی در تاریخ ایالت اخیر تبدیل شد. مقامات دولتی آتش نشانی گفتند که وزش باد شدید و هوای خنک‌تر و مرطوب‌تر شبانه روز به خدمه آتش نشانی کمک می‌کند تا وضعیت را در این آتش سوزی و گروه سوم آتش‌سوزی ها در جنوب سانفرانسیسکو، قبل از اعلام هوا پیش بینی کنند. پیش بینی وضعیت هوای گرم و خشک، هوای نامناسب، باد و رعد و برق از جمله مواردی هستند که در پیش‌بینی هوا (که بر روند آتش سوزی تأثیر دارند) اعلام می‌شوند.

اعلام هشدار پرچم قرمز توسط سرویس ملی هواشناسی

سرویس ملی هواشناسی هشدار پرچم قرمز از خطر بالای آتش سوزی در سراسر منطقه خلیج و در امتداد ساحل مرکزی را از صبح یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه آغاز کرد. از زمان آغاز هزاران اعتصاب صاعقه از 15 اوت، ایالت 585 آتش‌سوزی را گزارش داده است که نزدیک به یک میلیون هکتار یا 1562 مایل مربع را آتش زده است. بسیاری کوچک و بدون خطر بودند. بیش‌ترین خسارت از سه گروه آتش‌سوزی حاصل شده است که مناطق جنگلی و روستایی را در داخل و اطراف منطقه خلیج سانفرانسیسکو ویران می‌کردند. این گروه آتش 1045 مایل مربع را آتش زده‌اند.

خسارت‌های بسیار زیاد این آتش سوزی به جامعه!

این آتش سوزی‌ها باعث کشته شدن شش نفر، ویرانی نزدیک به 700 خانه و دیگر سازه‌ها شده و ده ها هزار نفر را مجبور کرده است تا خانه‌های خود را ترک کنند. آتش سوزی در کالیفرنیا هانك هانسون 81 ساله از واكاویل گفت: سه شنبه شب كه من به رختخواب رفتم خانه‌ای زیبا در مزرعه‌ای زیبا داشتم. اما حالا من چیزی جز یک مشت خاکستر ندارم. در ایالت سانتا کروز، آتش سوزی Boulder Creek، اجتماع قدیمیِ چوبی که دارای حدود 5000 نفر در کوه‌های سانتا کروز که در حاشیه قدیمی‌ترین پارک ایالتی کالیفرنیا Big Basin Redwoods است را تهدید کرد. مقامات آتش نشانی گفتند که آن‌ها انتظار داشتند این آتش‌سوزی به جامعه و مردم برسد، اما آن‌ها از هوای خوب اخیر استفاده کرده تا سعی کنند شعله های کوچک را در اطراف شهر به وجود آورند و از افزایش آتش‌سوزی و ورود آن به جامعه جلوگیری کنند. برخی از آتش نشانان به جای 24 ساعت معمول، در شیفت‌های 72 ساعته بودند. تا روز جمعه، تقریباً 13،700 آتش نشان در این خط، از گارد ملی و ارتش آمریكا کمک دریافت کردند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha