به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در نشست هيئت دولت اظهار داشت: این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.

رئيس جمهوري با اشاره به اینکه در برق امید مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای این کم‌مصرفی مشخص کردیم، افزود: در چارچوب این طرح اعلام کردیم اگر مصارف در حدی که اعلام شده، باشد هیچ وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.

وی گفت: در گزارش امروز وزیر نیرو به دولت اعلام شد که مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش یافته و شمار خانوارهای کم مصرف 3.5 درصد افزوده شده است و آنهایی که پرمصرف بودند میزان مصرف خود را حدود 13 درصد کاهش داده‌اند و این یک مسیر ترویج فرهنگ درست خوب مصرفی برای خدمات مهمی است که با قیمت گزاف و گران برای دولت درمی‌آید تا در اختیار مردم قرار بدهد.

وي با اشاره به رشد فوق‌العاده تولید برق در کشور از 1700 مگاوات به طور متوسط در سال به 2 هزار و 500 مگاوات، تاکید کرد: با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف برق در کشور کاهش می‌‌یابد.

رئیس جمهوري همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، تصفیه و مهار آب و کاهش تلفات اشاره و تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات اساسی، آب را مجانی کردیم؛ یعنی این دولت شعاری عمل نکرد و طی 7 سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی و بعد در زمینه حمایت برای مردم کم درآمد جامعه عمل و حرکت کردیم که این سیاست کلی دولت است.

وی در ادامه با اشاره  به بارندگی های اخیر در جنوب کشور و تاکید براینکه مبنای دولت در موضوع بارندگی و سیل باید تغییرات اقلیم باشد، افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه 2هزار و546 میلیارد تومان برای  جبران خسارات سیل و آب و فاضلاب استان خوزستان پرداخت شده است.

روحانی  به تلاش ها و اقدامات وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور برای حل مشکلات مردم در جنوب کشور اشاره و تاکید کرد:  نمی‌گذاریم مردم در مشکل باشند و باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی این حوادث گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha