کد خبر: آبرسانی-پایدار-به-6-روستای-بخش-مرکزی-شهر
۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمشید مظفریان" اظهار کرد: در روستای یاخله با 42 خانوار و 137 نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت، به گونه‌ای که در شبانه‌روز کمتر از 2 ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند.

وی افزود: یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب شناسایی و با رفع مشکلات خط انتقال به منابع تأمین کننده آب روستا اضافه شد و در حال حاضر در 24 ساعت شبانه روز آب کافی در شبکه برای اهالی روستای یاخله توزیع می‌شود.

مدیر امور آبفای کامیاران اظهار کرد: در روستای پشته با 247  نفر جمعیت، مخزن قدیمی روستا در حال تخریب بود که موجب هدررفت شدید آب و آلودگی آب شرب روستا می‌گردید؛ با تکمیل مخزن تازه ساخت 100 مترمکعبی و با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردمی مشکل هدررفت و آلودگی آب شرب برطرف شد.

مظفریان خاطرنشان کرد: در این پروژه 270 میلیون ریال توسط آبفا و 150 میلیون ریال توسط سپاه پاسداران هزینه شد؛ ضمن آنکه اهالی روستا نیز به صورت خودیاری برای تکمیل مخزن کمک کردند.

وی ادامه داد: در روستای بلوجه با 111 نفر جمعیت، کمبود شدید آب به دلیل غیر پوشش بودن روستا و تقسیم نادرست آب مصرفی روستا وجود داشت؛ برای برطرف نمودن این معضل با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردم روستا، ضمن بهسازی یک دهنه چشمه، اجرای 1400 متر خط انتقال، 1500 متر شبکه و نصب 34 انشعاب خصوصی با استفاده از لوله و اتصالات و کنتور و حوضچه کنتور، روستا تحت پوشش امور آبفا قرار گرفت و مشکل حل و فصل شد.

مدیر امور آبفا کامیاران یادآور شد: در این پروژه 560 میلیون ریال توسط آبفا و 150 میلیون ریال نیز توسط سپاه پاسداران هزینه و در این زمینه هم از مشارکت اهالی روستا استفاده شد.

مظفریان افزود: روستای زرینجوب با 473 نفر جمعیت به علت نزدیکی روستا به شهر با افزایش جمعیت مواجه بود  که این مسئله منجر به کمبود آب شده بود و با اخذ مجوز اتصال آب شهری به شبکه روستا با اختصاص 900 متر لوله و اجرای لوله گذاری با مشارکت مردمی آب پایدار برای روستائیان زرینجوب نیز فراهم شد که اعتبار این پروژه 300 میلیون ریال توسط آبفا و 100 میلیون ریال از طریق دهیاری روستا تأمین شد.

وی ادامه داد: در روستای کومائین با 274 نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت به گونه‌ای که در شبانه روز کمتر از 2 ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند بودند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کامیاران ادامه داد: برای حل این مشکل شناسایی یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب انجام شد که ضمن اخذ مجوز بهره برداری با اختصاص 550 متر لوله و مشارکت مردمی خط انتقال آن اجرا و به منابع تامین کنده آب روستا اضافه گردید. اعتبار این پروژه 85 میلیون ریال توسط آبفا و 50 میلیون ریال از طریق خودیاری اهالی روستا تأمین شد.

مظفریان گفت: در روستای مروارید با 263 نفر جمعیت، کمبود آب به صورت کمتر از 1 ساعت در شبکه وجود داشت که حفر یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال تا مخزن روستا با استفاده از منابع داخلی به مناقصه گذاشته شده و هم اکنون در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha