کد خبر: آبرسانی-به-روستا‌های-نوار-مرزی-خوزستا
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
آبرسانی به روستا‌های نوار مرزی خوزستان

به‌گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفی مهرانفر" افزود: در یک سال اخیر ۴۳ کیلومتر شبکه توزیع آب به ۱۴ روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد، ضمن اینکه ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب برای افزایش کمی و کیفی آب در روستا‌های بخش مرکزی آبادان در دست اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی در دست احداث آبادان گفت: مخزن جدید تصفیه‌خانه شهر چوئبده با ظرفیت روازنه هفت هزار متر مکعب آبرسانی تا یک ماه آینده وارد مدار خواهد شد ضمن اینکه پروژه آب شیرین‌کن اروندکنار به ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی رسیده که فاز نخست آن با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز‌های آینده وارد مدار خواهد شد.

مهرانفر در ادامه افزود: همچنین احداث تاسیسات تقویت فشار آب در بخش منیوحی به پیشرفت ۵۶ درصدی رسیده که با تزریق اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر آبفا منطقه آبادان بیان کرد: با اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال آب برای آبرسانی طرح غدیر اکثر روستا‌های شهرستان آبادان از آب با کیفیت استفاده می‌کنند.

وی افزود: شاخص بهره‌مندی روستانشینان آبادان از آب سالم و بهداشتی تا پیش از اقدامات دولت تدبیر و امید ۷۶ درصد بود، اما در ۲ سال اخیر ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مهرانفر همچنین گفت: از ۶ ماه آینده آب مورد نیاز شهرستان آبادان از سد دز تامین می‌شود که با اجرایی شدن آن آب آشامیدنی این شهرستان به لحاظ کیفی بسیار مطلوب‌تر خواهد شد و دیگر نیاز به دستگاه تصفیه ندارد و آب با کیفیت به روستا‌های شهرستان آبادان نیز انتقال داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha