کد خبر: ۱۱۰هزار-پرچم-بر-سر-در-منازل-همدان-نصب-خو
۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
۱۱۰هزار پرچم بر سر در منازل همدان نصب خواهد شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به برنامه‌های عید غدیر در همدان گفت: امسال برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها، ستاد مردمی بزرگداشت ایام‌الله غدیر در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد به همت مجموعه‌های مختلف حاکمیتی و فعال در امر برگزاری مراسم غدیر نظیر هیئات حسینی، جامعه مداحان، جامعه ایمانی مشعر و... شکل گرفته و یک اراده جمعی در فضای استان برای متفاوت شدن جشن غدیر وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بر این است که فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را در قالب ستاد مردمی بزرگداشت غدیر سازماندهی و اجرا کند.

وی تاکید کرد: برنامه‌های مختلفی توسط ستاد مردمی غدیر در حال تدارک و اجراست که از عید غدیر و همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت اجرا شود و تا ایام عید مباهله ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره با تشکیل پویش‌های مختلف مانند «هر خانه یک پرچم» و «هر مغازه یک پرچم» گفت: اصناف نیز پرچم مزین به نام امیرالمومنین(ع) و غدیر را نصب می‌کنند.

وی از اطعام‌ گسترده در شب و روز عید سعید غدیر خبر داد و گفت: ۱۱۰ هزار پرس غذا در سطح استان تهیه و توزیع خواهد شد.

برگزاری مسابقه "پیمان ماندگار" و نهج‌البلاغه‌خوانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مسابقه "پیمان ماندگار" توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: مسابقات مختلف نهج‌البلاغه‌خوانی برای آشنایی مردم با معارف نهج البلاغه و برگزاری کاروان‌های شادی در بستر شب و روز عید غدیر از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دلنوشته‌های غدیر "نامه به امام مهربانی‌ها" و مسابقات حکمت‌های نهج‌البلاغه، فضائل امیرالمومنین (ع) و آیات و روایات مرتبط با آن حضرت، عکس نوشته و فایل قصه برای گروه‌های کودک و نوجوان گفت: کلاس غدیرشناسی توسط موسسه فرهنگی احیای ثقلین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه شعرخوانی و نقاشی نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است افزود: مسابقه درسنامه خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

وی به برگزاری برنامه زیارت آنلاین و سرود آنلاین اشاره کرد و گفت: انجام روزشمار غدیر در فضای مجازی و پخش فیلم‌های ۵۹ ثانیه ای و ۱۱۰ سخنرانی سخنرانان کشوری در کلیپ‌های سه دقیقه‌ای مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه «بازی با کاغذ» برای کودکان و نصب المان و دیوارنگاره غدیر خاطرنشان کرد: آذین بندی خیابان ها و میادین و نورپردازی پل‌ها و زیرگذرها برای روز غدیر انجام می‌شود.

وی به نصب بنر و آذین‌بندی مساجد و حسینیه‌ها و خیابان‌های اطراف توسط هیات های حسینی اشاره کرد و گفت: در این روز نان رایگان توسط نانوایی‌ها توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در روز عید غدیر خم افزود: فیلم و کلیپ از فضائل امیرالمومنین در تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت اجازه ستاد مقابله با کرونای استان، کاروان‌های شادی در خیابان‌ها و فضای باز به برگزاری جشن‌ می‌پردازند در ادامه از اهدای هدیه به کسانی که نام فرزندشان را علی می‌‌گذارند خبر داد و افزود: کمک‌های مردمی نیز از طریق شماره حساب خدمتگزاران اربعین جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به نورافشانی ۱۱۰ مسجد در شب عید غدیر گفت: برگزاری بیش ۱۱۰ کاروان شادی و اجرای سرود از ابتدای میلاد امام هادی(ع) تا روز مباهله در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha