کد خبر: پیش‌بینی-نیاز-دارویی-خراسان-رضوی-برای
۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمدرضا صابری افزود: براساس برآورد صورت گرفته از داروی مصرفی در موج پنجم شیوع کرونا، موجودی داروی مورد نیاز در داروخانه های بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه تقویت شده است.

وی بیان کرد: به همه بیمارستانهای استان تاکید شده است تا ۲۰ قلم داروی مورد نیاز برای بیماران کرونایی را تهیه و ذخیره‌سازی کنند.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پیگیری لازم برای تامین داروهای مصرفی بیمارستانها هم انجام می شود تا آنها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

دکتر صابری خاطرنشان کرد: اکنون از نظر دسترسی به اقلام دارویی بیماران کرونایی در داروخانه های سطح شهر مشهد مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه تهیه سرم هم مشکل چندانی نداریم و داروخانه هایی که در موج قبلی شیوع ویروس رمدسیویر دریافت می کردند همچنان داروهای کرونا را عرضه می کنند.

وی گفت: موجودی ۱۵ قلم داروی مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی هفته ای یک تا ۲ بار رصد می شود تا در صورت شیوع مجدد بیماری مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha