کد خبر: پیروزی-پرسپولیس-مقابل-الریان-و-صعود-به
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۳۵
پیروزی پرسپولیس مقابل الریان و صعود به مرحله بعد
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت پرسپولیس ایران در آخرین دیدار خود در گروه E لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ۱۹ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه فاتوردای هند به مصاف الریان قطر رفت که این مسابقه با پیروزی ۴ بر ۲ شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت. شهریار مغانلو در دقیقه ۲۷، احسان پهلوان در دقیقه ۳۴، محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقیقه ۶۸ و عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۷۳ گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند. هر دو گل الریان را نیز یوهان بولی در دقایق ۴۸ و ۷۲ وارد دروازه پرسپولیس کرد. پرسپولیس با پیروزی در این مسابقه با پنج برد و یک باخت، ۱۵ امتیازی شد و مقتدرانه به‌عنوان صدرنشین گروه E به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. ترکیبپرسپولیسایران: حامد لک، امید عالیشاه (۷۸_مهدی شیری)، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی(۸۹- مهدی عبدی)، احسان پهلوان، محمد شریفی، وحید امیری (۷۴_علی شجاعی)، شهریار مغانلو (۷۸_مهدی مهدی‌خانی)، عیسی آل‌کثیر و سیامک نعمتی. ترکیب الریان قطر: فهد یونس، شجاع خلیل زاده، فرانک کوم، دامه ترائوره، عبدالرحمان الکربی، خالد مفتاح، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم، موفق عوض، یوهان بولی و علی فریدون داور:هیرویوکی کیمورا ژاپنی دقیقه۲: ضربه ایستگاهی مغانلو را دروازه‌بان الریان برگشت داد. دقیقه۱۰: کار ترکیبی و ارسال خوب وحید امیری توپ را روی خط شش قدم به مغانلو رساند اما ضربه سر زیبای مهاجم پرسپولیس با برخورد به تیر افقی دروازه دور شد. دقیقه۱۲: مغانلو اولین کارت زرد بازی را از داور ژاپنی دریافت کرد. دقیقه۲۱: کار تیمی خوب پرسپولیس بار دیگر این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این‌بار هم مدافعان الریان زودتر از عالیشاه توپ را دور کردند. دقیقه۲۵: علی فریدون روی تعلل مدافعان پرسپولیس اولین موقعیت الریان را خلق کرد که ضربه این بازیکن به راحتی در دستان حامد لک قرار گرفت. دقیقه۲۷: ضد حمله تند و تیز بازیکنان پرسپولیس توپ را پشت محوطه جریمه به شهریار مغانلو رساند که شوت تک ضرب و فنی این بازیکن اولین گل پرسپولیس در این بازی را وارد دروازه حریف کرد. دقیقه۳۴: احسان پهلوان با یک حرکت انفرادی به زیبایی بازیکن الریان را از پیش‌رو برداشت و با یک شوت فنی از پشت محوطه جریمه دومین گل شاگردان گل‌محمدی را در این بازی به ثمر رساند. دقیقه ۴۳: شوت سیامک نعمتی از پشت محوطه با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت. نیمه دوم دقیقه۴۸: یوهان بولی روی ریباند و توپی که لک برگشت داد اولین گل الریان را به ثمر رساند تا اخلاف به یک گل برسد. دقیقه۵۱: شجاع خلیل‌زاده به دلیل خطا روی آل‌کثیر از داور ژاپنی کارت زرد دریافت کرد. دقیقه۶۸: محمدحسین کنعانی‌زادگان روی ارسال زیبای مهدی ترابی با یک ضربه سر گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه الریان کرد. دقیقه۷۲: یوهان بولی بار دیگر روی یک رفت و برگشت توانست به راحتی و روی تعلل مدافعان برای دومین‌بار دروازه لک را باز کند. دقیقه۷۳: آل‌کثیر روی اشتباه مدافعان الریان با تیزهوشی گل چهارم پرسپولیس را در این بازی با یک شوت محکم از روی خط شش قدم وارد دروازه کرد. دقیقه۸۳: شوت بازیکن الریان به شکلی خطرناک از کنار دروازه لک به بیرون رفت.

تیم فوتبال تراکتور تبریز از ساعت 22:30 در ورزشگاه شارجه به مصاف تیم شارجه امارات رفت که مسابقه با نتیجه 2 بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید.

قرمزپوشان تبریزی به دومین برد آسیایی خود رسیدند اما هنوز صعودش قطعی نشده و باید نتایج مسابقات دو گروه یک و سه که فردا برگزار می شود مشخص شود.

پیش از این مسابقه شارجه صعودش را به عنوان صدرنشین  با یازده امتیاز مرحله بعدی قطعی کرده است. تراکتور با این برد  10 امتیازی شد و همچنان به صعود امیدوار است اما نتایج مسابقات پایانی دو گروه A( گروه الهلال عربستان) , ( گروه استقلال)C مسابقات که فردا شب برگزار می شود تکلیف تراکتور را برای صعود مشخص خواهد کرد. در حال حاضر الوحده امارات به عنوان تیم دوم صعودش را قطعی کرده و دو تیم دوم برتر دیگر هم به همراه 5 تیم صدرنشین گروه‌ها به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

تیم فولاد خوزستان در آخرین شب دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحدات اردن قرار گرفت که در پایان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

در دیگر بازی این گروه، النصر عربستان 2 بر یک مقابل السد قطر به پیروزی رسید تا به عنوان تیم اول و با 11 امتیاز به مرحله بعد صعود کند. السد، الوحدات و فولاد رتبه‌های دوم تا چهارم را به خودشان اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha