کد خبر: پرستاران-به-علت-کمبود-نیرو-مجبور-به-قبو
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری،ندا سلطانی افزود: حرفه پرستاری از حرفه‌های سخت، سنگین و پرمسئولیت اما با مزد و مزایای پایین است و به طور معمول مطالبات پرستاران یا پرداخت نمی‌شود و یا اگر پرداخت می‌شود بسیار پایین و متناسب با زحمتی که می‌کشند، نیست.

وی ادامه داد: مساله بسیار مهم پرستاران کمبود شدید نیروی پرستاری است که پائین‌تر از استانداردهاست. این مساله باعث حضور نیروهای موجود درشیفت‌های سنگین کاری شده‌ است و به رغم میل خود مجبور به انجام اضافه کاراجباری می شوند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس گفت: برخی از قوانین با وجود اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی و مورد تائید شورای نگهبان هستند، یا اجرا نمی‌شوند و یا به صورت ناقص اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله این موارد قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب سال ۸۶ است. این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و به تائید شورای نگهبان نیز رسیده و برای اجرا ابلاغ شده ولی تا کنون به دلایل مختلف اجرا نشده ‌است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس درباره تفاوت بین نیروهای رسمی و شرکتی بیان کرد: نیروهای شرکتی مانند نیروهای رسمی مشغول خدمات دهی به بیماران هستند اما تفاوتی که بین آنها از نظر حقوقی و امتیاز ایجاد شده است، باعث بی انگیزگی در جامعه پرستاری می شود.

سلطانی بر ضرورت رعایت برخی نکات تغذیه‌ای در ماه رمضان برای حفظ و ارتقای سلامت اعضای خانواده و پیشگیری از بیماری تاکید کرد، و گفت: در بحران پیک چهارم کرونا که مصادف شده با ایام مبارک رمضان و روزه داری است، لازم است برخی نکات مهم تغذیه‌ای برای حفظ و ارتقای سلامت اعضای خانواده و پیشگیری از بیماری رعایت شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار خون بالا، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به وضعیت شدید بیماری کووید۱۹هستند، بنابراین به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری، افرادی که دچار این بیماری ها هستند، حتما با پزشک مشورت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha