کد خبر: هیچ-وقت-به-کار-دولتی-فکر-نکرده‌ام-دریا
۴ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰
هیچ وقت به کار دولتی فکر نکرده‌ام/ دریافت تسهیلات دشواری زیادی دارد

کارآفرین برتر شهرستان ورامین در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره فعالیت‌ها و کسب و کار خانگی خود و نیز اشتغال‌زایی برای بانوان در این شهرستان سخن گفت.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سمیه مه‌بادی در برنامه «سلام تهران» کار اصلی خود را قالیبافی و گلیم عنوان کرد و گفت: انواع بافت‌های داری، کار بافت عروسک، لباس‌های نوزادی و کلاه و شال برای کودکان را هم انجام می‌دهم.

کارآفرین برتر ورامینی با بیان اینکه یکی از هنرهای دشت ورامین قالیبافی و گلیم است، افزود: از کودکی کنار مادر بزرگ و خاله‌ام بافت را می‌دیدم و خیلی هم دوست داشتم. وقتی صدای شانه دار قالیبافی را می شنیدم، برایم مثل آهنگ بود؛ این همه رنگ‌های زیبایی که کنار هم می‌نشینند و طرح‌های زیبا را تولید می‌کنند، برایم جذابیت خاصی دارد و به همین علت، بافتنی را آموزش دیدم و در دوره‌های پیشرفته شرکت و از سال ۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کردم.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت پیامک تبلیغ کلاس قالیبافی کمیته امداد، با وجود مخالفت خانواده، در این کلاس‌ها شرکت کردم‌. خانواده‌ام به علت مشکلاتی از قبیل ضعیفی چشم که برای خانم‌های بافنده به وجود می‌آید، مخالف حضور من در این حرفه بودند. اما من آموزش دیدم و کارم را شروع کردم. به دلیل علاقه فراوان، از ابتدا کارم خوب بود. کمیته امداد به افرادی که آموزش داده بود، وام هم می‌داد؛ با دریافت این وام، کار اولیه را در منزل شروع کردم و اثر من در اولین نمایشگاهی که شرکت کردم فروخته شد.

مه‌بادی با اشاره به مرغوبیت فرش ورامین و ثبت جهانی فرش میناخانی، گفت: بیشتر فرش‌های ورامین صادر می‌شود. بعضی از آثار ما هم صادر می‌شوند. اگر کارآفرینان این شهرستان به طور سنتی کار کنند، کار کردن برایشان راحت است؛ ولی اگر قصد گسترده کردن فعالیت خود تا حد صادرات را داشته باشند، تا حدودی برایشان سخت است. در واقع در ورامین حمایت وجود دارد، اما مراحل دریافت آن بسیار سخت است.

این بانوی هنرمند با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر نزد بنده آموزش دیده‌اند و به آنها سفارش کار می‌دهیم، گفت: در دو سال کرونا، کار کردن سخت بود. من خود لیسانس مدیریت فرهنگی دارم، همیشه سؤال می‌کنند که چرا وقت خود را برای این کار اختصاص می‌دهم و دنبال کار دولتی نمی‌روم؟؛ علاقه شدید به هنر دارم و به همین دلیل هیچ وقت به کار دولتی فکر نکرده‌ام. قصد داشتم که کارگاهی احداث و برای بانوان اشتغال‌زایی کنم. امیدوارم حمایت صورت بگیرد تا آثار بیشتری تولید و صادر کنیم.

این کارآفرین با بیان اینکه در ورامین نمایشگاه دائمی نداریم، تصریح کرد: بازار کار محلی داریم، زیرا فرش ورامین مشهور است و بیشتر مردم این شهرستان از فرش دستباف استفاده می‌کنند. برای فروش در بازار هم کمیته امداد خیلی کمک می کند. در حال حاضر با راهبرانش کار می‌کنیم و افرادی هم هستند که کار ما را به آلمان صادر می‌کنند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، افشین عبداللهیان و علی مرادخانی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha