کد خبر: نیروگاه-زباله-سوز-رشت-سال-آینده-به-بهره
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
نیروگاه زباله سوز رشت سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش  گروه استان های  خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهدی جمالی نژاد در این زمینه توضیح داد: در این جلسه آخرین وضعیت مدیریت پسماندها در کشور و همچنین وضعیت این موضوع در دو استان ساحلی شمالی گیلان و مازندران تشریح و در خصوص آن تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: یکی از موضوعات این جلسه ارایه آخرین وضعیت سه نیروگاه  در دست احداث بود كه  مطابق گزارشهاي ارائه شده زباله سوز نوشهر طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد و تست آزمایشی نیروگاه زباله سوز ساری در صورت تامین اعتبارات در انتهای سال جاری انجام می شود. همچنين نیروگاه زباله سوز رشت نيز در سال آینده به بهره برداری می رسد.

جمالی نژاد ادامه داد: در این جلسه توضیحاتی در خصوص طرح منطقه بندی اجرای پروژه های مدیریت پسماند در گیلان و مازندران، آخرین وضعیت تدوین لوایح، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و شیوه نامه های این حوزه، نحوه اختصاص اعتبارات مدیریت پسماند، موضوعات طرح شده در کمیته راهبردی مدیریت پسماندهای عادی ارایه و حاضران نظرات خود را در این زمینه ها بیان و در خصوص آنها تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه ضرورت حمایت ازخرید تضمینی برق حاصل از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و تخصیص حداکثری اعتبارات مندرج در قانون به پروژه های مدیریت پسماند مازندران و گیلان و اهميت تصویب آیین نامه اجرایی قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی که از سوی وزارت کشور جهت بررسی و تصویب به کمیسیون خاص امور کلانشهرهای دولت ارایه شده، به عنوان مباحث اصلي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: در این جلسه با تاکید بر رعایت مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه های مدیریت پسماند استان های ساحلی شمالی مقرر شد حمایت های لازم از موضوع خرید تضمینی برق حاصل از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی به نحوی که حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران را توجیه نماید، انجام شود و پروژه های مدیریت پسماند بویژه زباله سوز ها در اختصاص اعتبارات در اولویت قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha