معاون متوسطه وزيرآموزش وپرورش، پژوهش سراها را مسئول كشف استعدادها وهدايت آنها دانست و گفت: تربيت افراد كارآفرين از اهداف پژوهش سراهاي دانش آموزي است.
به گزارش خبرگزاري سلامت ، علي زرافشان در شوراي مديران پژوهش سراهاي دانش آموزي شهر تهران كه در پژوهش سراي انديشه پويا منطقه 10 برگزار شد، به اهميت پژوهش سراها و تاثيرآن ها بركيفيت بخشي آموزش هاي رسمي اشاره واظهاركرد: مدير پژوهش سرا، مدير پژوهش در مدرسه و منطقه است و مسئول كشف استعدادها و هدايت آن هاست.
معاون متوسطه وزيرآموزش وپرورش با بيان اين كه كليه امور پژوهشي در منطقه بايد زير نظر مدير پژوهش سرا انجام شود، تصريح كرد: تا زمانيكه نتوانيم امر پژوهش را در مدارس سامان دهيم، پژوهش سرا مسئول اين كار است.
وي با تاكيد بر اين كه براي معلمان نيز بايد پژوهشگاه ايجاد كنيم تا درس پژوهي و اقدام پژوهي ساماندهي شود، خاطرنشان كرد: برنامه عملياتي 1-6 سند تحول بنيادين، بر ايجاد تنوع موقعيت يادگيري اشاره مي كند.
زرافشان با بيان اين كه در راهكار 3-6 سند تحول، به ايجاد موزه هاي علم و نمايشگاه علم و فناوري اشاره شده است، افزود: بر اساس راهكار 6-6 سند تحول، بايدمحيط هاي يادگيري مانند پژوهش سرا و مراكز كارآفريني ايجاد شود.
معاون متوسطه وزيرآموزش و پرورش ضمن تاكيد براين نكته كه پژوهش سراها بايد براي نظام تعليم و تربيت تصميم سازي كنند، افزود: طرح هاو ايده هاي نو ابتدا بايد در پژوهش سراهاي شهر تهران اجرا شوند و بعد از آن در كل كشور مطرح گردند.
وي با تاكيد بر اين كه توسعه كمي در پژوهش سرا تحقق يافته است و بايد به توسعه كيفي پژوهش سراها بپردازيم، بيان كرد: تربيت افراد كارآفرين از اهداف پژوهش سرا هاست
نظر شما