کد خبر: لزوم-پذیرش-بی-قید-و-شرط-بیماران-کرونایی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکترعلیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در نشست اضطراری روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران با مسئولان بیمارستانهای استان، که به صورت وبیناری با حضور معاونان درمان و جمعی از مسئولین درمانی و نظارتی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد افزود: کمیته های بازرسی، کار نظارت بر پذیرش بی قید و شرط بیماران کووید ۱۹ را به دقت انجام می دهند و روسای بیمارستانها باید با لغو تمام عمل های غیر ضروری؛ همه ظرفیت خالی خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

دکتر زالی با پیش بینی دو هفته بسیار سخت و حساس در استان تهران تصریح کرد: الگوی مراجعه بیماران در روزهای اخیر تغییر کرده و بیماران با علائم شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می کنند که ضرورت دارد هر چه سریعتر بیماران پذیرش و کار درمان آغاز شود و از جابجایی غیر ضروری بیماران خودداری شود.

وی اکسیژن را از حیاتی ترین مؤلفه‌های درمان بیماران کرونایی برشمرد و تاکید کرد: باید برای روزهای آتی نیز تدابیری برای تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی اندیشیده شود و موضوع  اکسیژن درمانی، تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پایان، از تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی در چند روز آینده خبر داد.

دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست، با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری همه و استفاده از تمام ظرفیت مراکز درمانی؛ نظام سلامت بتواند از این آزمون سخت نیز سربلند بیرون بیاید.

توجه بیشتر مراکز درمانی به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا نیز خواسته دکتر کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در ادامه جلسه معاونان درمان دانشگاه های استان تهران و تعدادی از روسای بیمارستان ها به بیان گزارش آخرین وضعیت مراکز درمانی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha