کد خبر: قرارگیری-بیمارستان-فرهیختگان-در-مدار
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: در حوزه پیوند ما روز به روز رشد قابل توجهی داریم و افتتاح این بخش نقش مهمی در رفع نیاز بیماران دارد.

وی ادامه داد: طراحي، ساخت و تجهيز بخش پيوند كليه با توجه به حساسيت در ارائه خدمات تخصصي و فوق تخصصي براي مراقبت از بيماران دهنده و گيرنده از اهميت زيادي برخورداراست.

دکتر شادنوش افزود: بخش پيوند كليه بيمارستان فرهيختگان اولين بخش پيوند دانشگاه آزاد اسلامي در كشور است كه طبق جديدترين استانداردهاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي طراحي و تجهيز شده و مجوز بهره برداري آن توسط وزات بهداشت در تابستان 1399صادر شده  و از مهر ماه 1399 بصورت رسمي آغاز به پذيرش و بستري بيماران كانديدای پيوند كليه نموده است.

وی گفت: به حول و قوه الهی اولين پيوند كليه در بيمارستان فرهيختگان در صبح روز جمعه مورخ 04/07/99  توسط  اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي با موفقيت صورت گرفت و دومین مورد نیز روز گذشته، از مادری به فرزند خود که دچار نارسایی کلیه بود انجام شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: پیوند عضو، جراحی حساس با تکنولوژی بالا بوده که نیازمند دانش فوق تخصصی است و در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای کلیه از فرد زنده متمرکز در مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت شده است. برای هر مورد اهدای کلیه از فرد زنده این دفتر باید مجوز مربوطه را صادر کند تا جلوی شیادیها و کلاهبرداری‌های احتمالی گرفته شود. بنابراین دیگر اهدای کلیه خارج از این فرایند نداریم.

دکتر شادنوش با اشاره به رایگان بودن هزینه‌های پیوند اعضا و همچنین داروهای این افراد، افزود: یکی از ویژگی ممتاز کشورمان در اهدای عضو، رایگان بودن هزینه‌های این قبیل اعمال جراحی است.

 رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ضمن تشکر از تلاش‌های و حمایت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي ايران، بنياد بيماري هاي خاص و معاونت علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي و همکاران بیمارستان فرهیختگان گفت: امیدواریم با ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این مدار، شاهد تحولات بزرگی در زمینه این نوع پیوند در دانشگاه ازاد اسلامی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha